کانادایی ها مجسمه های ملکه الیزابت و ویکتوریا را سرنگون کردند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، شهروندان کانادا در اعتراض به کشف چندین گور دسته جمعی از بچه ها بومی در این کشور، مجسمه های ملکه الیزابت و ویکتوریا را سرنگون کردند.

کانادایی ها مجسمه های ملکه الیزابت و ویکتوریا را سرنگون کردند

به گزارش خبرنگاران، مجسمه های ملکه الیزابت و ملکه ویکتوریا در کانادا در جریان اعتراضات و خشم مردم این کشور از کشف چندین گور دسته جمعیِ بی نام و نشان متعلق به بچه ها بومی سرنگون شدند.

گروهی از مردم در وینیپگ در استان منیتوبای کانادا به مناسبت روز ملی این کشور تجمع نموده و مجسمه ویکتوریا را به پایین کشیدند. روز ملی کانادا همه ساله در تاریخ 1 ژوئیه (10 تیر) برگزار می گردد.

اعضای این گروهِ معترض در حالی که تی شرت های نارنجی به تن داشتند به مدرسه ای رفتند و به مجسمه ویکتوریا رنگ قرمز پاشیدند. آن ها بعلاوه شعار می دادند ما هم روزی بچه بودیم. این بچه ها را به کشورشان بازگردانید.

مجسمه ملکه الیزابت که در مقدار کوچکتری نسبت به مجسمه ویکتوریا بود هم در ضلع شرقی محوطه مدرسه سرنگون شد. هر دوی این مجسمه ها نمادی از استعمار در کانادا محسوب می شوند.

هفته گذشته منابع خبری از پیدا شدن سومین گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا با 182 قبر بی نام و نشان در بریتیش کلمبیا خبر دادند.

پیش از آن هم یک گور جمعی حاوی به جای مانده اجساد 215 کودک بومی در محوطه یک مدرسه مسیحی در بریتیش کلمبیا کانادا کشف شده بود. بعضی از این بچه ها تنها سه سال داشتند.

دست کم 150 هزار کودک بومی طی سال های 1840 تا 1990 وارد این به اصطلاح مدارس شبانه روزی شده بودند. بعضی از آن ها با توسل به زور از والدین و جامعه جدا شدند و بدرفتاری های گسترده ای با آن ها گزارش شده است.

در قرن نوزدهم و بیستم، مدارس شبانه روزی در کانادا اجباری بودند و به وسیله دولت و مقامات مذهبی با هدف ادغام اجباری جوانان بومی اداره می شدند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا پیش از این به علت نقش کلیسا در استعمار آمریکایی ها عذرخواهی نموده بود، اما بیشتر این عذرخواهی ها را به هنگام سفر به کشور ها انجام داده است.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1757

به "کانادایی ها مجسمه های ملکه الیزابت و ویکتوریا را سرنگون کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادایی ها مجسمه های ملکه الیزابت و ویکتوریا را سرنگون کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید