کارآفرینان چقدر باید صبر و حوصله به خرج دهند؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، اجازه دهید فرایند های کاری در زمان خودشان انجام گردد

برخی وقت ها شاید صفت عجول بودن را به کارآفرینان نسبت بدهند، اما شاید واقعا این صفت درست باشد. این کارآفرینان با دل و جان به سمت موفقیت حرکت می نمایند و خود را در برابر هر مسئله ای مقاوم نموده اند. پس این کم طاقتی را میتوان به چشم دید. اما به مرور با کسب تجربه بیشتر، درایت بیشتری در کارشان به کار خواهند بست. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا بدانید چرا در کسب و کارتان باید شکیبا باشید؟

کارآفرینان چقدر باید صبر و حوصله به خرج دهند؟

با فکر حرکت کنید

اغلب کارآفرینان، تمایل ناخودآگاهی دارند که وقتی وارد شرایط خاصی می شوند، فوراً همه چیز را ارزیابی نمایند و مورد تجزیه وتحلیل قرار دهند. این ویژگی هم می تواند یک موهبت باشد و هم یک عقوبت.

در سمت مثبت ماجرا، این ویژگی باعث می شود آن ها خیلی زود شرایط را درک نمایند و بتوانند یک راستا پیشروی را طرح ریزی نمایند. اما جنبه تاریک ماجرا این است که میل کارآفرینان به تسریع فرایندها، بین آن ها و عوامل شرکت فاصله می اندازد. درحالی که کارمندان هنوز در حال جمع آوری و پردازش اطلاعات در خصوص یک رویداد هستند، کارآفرینان همه چیز را در فکر خود بسته و نتیجه گیری هم نموده اند.

سندروم عملکرد و واکنش فوری، بین کارآفرینان بسیار متداول است. درست است که این خصوصیت گاهی باعث حرکت سریع و رشد شرکت می شود؛ ولی خیلی اوقات هم نتیجه ای به جز دردسر و مسائل پیچیده ندارد. از آنجا که در قضاوت های آنی و سریع، بسیاری از جزئیات مهم و فرصت های موجود نادیده گرفته می شوند، لزوماً دستاوردهای مستحکم و اطمینان بخشی نخواهند داشت. علاوه بر این ناشکیبایی کارآفرین یا مدیر، او را در جمع کارمندان منزوی می نماید.

بی صبری و عواقب جبران ناپذیرش

وقتی در خصوص شرایط یا رویدادی شتاب زده تصمیم گیری می کنید، در فکرتان یک برنامه زمانی فوری هم برای ساماندهی این شرایط ترتیب می دهید و وقتی کارمندانتان نمی توانند مطابق با ضرب الاجلی که مشخص نموده اید پیش بفرایند، عصبانی یا دلسرد می شوید. ممکن است کارمندانتان را بازخواست کنید که چرا نتوانسته اند مطابق با اولتیماتوم غیر منطقی شما پیش بفرایند. این کار به دو نتیجه ناگوار منتهی می شود:

اول اینکه شما بی حوصله، ناامید و مستأصل به نظر می رسید و افرادی را که در کنارتان کار می نمایند و هم هدف شما هستند، در فشار قرار می دهید. ممکن است روحیه ای تهاجمی به خود بگیرید و پرچم قرمز را نشان دهید؛ یعنی با کسانی وارد جنگ شوید که در جبهه خود شما قرار دارند.

دوم اینکه بی صبری نهایت خودویرانگری است. قضاوت نادرست، اعتبار شما را زیر سؤال می برد و روابطتان را خدشه دار می نماید. وقتی اجازه می دهید بی طاقتی به اعمالتان نفوذ کند، واکنش های غیر منطقی شما درنهایت خودتان را بیش از هر کس دیگری آزار می دهد و عواقب ناگوار آن، دامن خودتان را خواهد گرفت.

همه اتفاقات خوب به زمان احتیاج دارند

هیچ پیروزیت باارزشی به آسانی به دست نمی آید. درواقع، رسیدن به هر جایگاه رجحان مستلزم گذشت زمان است. کسب مهارت های بیشتر، ساختن یک رابطه خوب، راه اندازی یک استارتاپ پیروز یا پیشرفت در کسب وکار، همه به زمان احتیاج دارند. حقیقت این است که دنیا پدیده ای پیچیده و پر از مفاهیم ظریف و دقیق است. درزمینه کسب وکار ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: هر معامله، پیش از عقد قرارداد، سه بار تا نابودی پیش می رود و برمی شود. مهم این است که شما به عنوان کارآفرین، زیرکی و فراست خود را حفظ کنید و بگذارید جریانات، فرایند طبیعی خود را طی نمایند.

آنچه شما را از سقوط یا شکست می ترساند، بی صبری شما است.

برای رسیدن به یک نتیجه خوب و پیروز، تیزبینی و هوشیاری خود را حفظ کنید. دستاورد شما برای همه اعضای شرکت مهم و ارزشمند است.

صبر یک هنر و فضیلت است

ما در دنیایی زندگی می کنیم که تفکر سریع و عملکرد پویا را ارزشمند می داند. نفس این موضوع به خودی خود بد نیست. ولی اگر اجازه دهید این خصیصه در شما به صورت بی صبری نمود پیدا کند، بروز مسائل ناگزیر خواهد بود. شاید خیلی سخت باشد، ولی کارآفرینان باید یاد بگیرند و فراموش ننمایند که صبر و تأمل، هنری بی جایگزین است.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2007

به "کارآفرینان چقدر باید صبر و حوصله به خرج دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینان چقدر باید صبر و حوصله به خرج دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید