خودروهای برقی هر جایی که لازم باشد شارژ می شوند ، روبات های شارژ رسان!

به گزارش وبلاگ مجله پریها، روبات های اتوئو (Autev) می توانند شارژ خودروهای برقی را به مکان های پارک معمولی بیاورند.

خودروهای برقی هر جایی که لازم باشد شارژ می شوند ، روبات های شارژ رسان!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، با افزایش تعداد وسایل نقلیه برقی در جاده ها، احتیاج به مکان های پارکینگ قابل دسترسی به شارژر نیز افزایش می یابد. اپراتورهای گاراژها و پارکینگ ها به زودی می توانند از روبات های شارژ اوتوئو (Autev) که به چرخ مجهز هستند و برای شارژ به سمت خودروهای مردم می آیند، استفاده نمایند، این مساله باعث می شود که دیگر احتیاجی به مکان های اختصاصی جهت شارژ خودروها وجود نداشته باشد.

روبات Autev که به وسیله یک استارت آپ مستقر در سیاتل به همین نام طراحی شده است، اساسا یک باتری بزرگ روی چرخ است. هنگامی که به وسیله فرد متقاضی شارژ خودرو به وسیله یک برنامه (application) او را فرا بخواند، این روبات حامل شارژ به طور مستقل به سمت ماشین برقی کاربر (یا نوع دیگری از خودروی برقی) حرکت می نماید. در نتیجه وسیله در هر نقطه پارکینگ در داخل گاراژ یا پارکینگ اختصاصیی خودروهای برقی قرار داشته باشد، روبات مخصوص شارژ باتری به سمت آن می آید و کاربر می تواند به وسیله این روبات خودروی خود را شارژ کند.

هنگامی که روبات وارد می شود، کاربر فقط کابل شارژ روبات را به درگاه شارژ وسیله نقلیه خود وصل می نماید، سپس آن را رها می نماید تا شارژ باتری را انحام دهد، همزمان کاربر می تواند به سایر کارهای خود رسیدگی کند.

هنگامی که کاربر بازمی شود، کابل روبات را جدا می نماید و به آن اجازه می دهد به ایستگاه شارژ خود در گاراژ برشود. اگر کاربر زودتر برشود و بخواهد قبل از اتمام شارژ آن را ترک کند، می تواند ظرفیت شارژ مورد نظر را به وسیله برنامه کاهش دهد یا فقط به صورت دستی کابل روبات را جدا کند. اسامه السالئوممدیر عامل کمپانی اتوئو(Autev) در گفت و گو با نیواطلس، می گوید که این روبات از فناوری شارژ سریع DCFC پشتیبانی می نماید و می تواند تا شش وسیله نقلیه را پیش از آنکه خود احتیاج به شارژ مجدد داشته باشد، شارژ کند.

بیشتر بخوانید:

  • یکه تازی برقی ها در دنیا | ایران احتیاج به شتاب دارد

امید است که ناوگان روبات ها تا سه ماهه اول سال آینده به صورت تجاری در اختیار اپراتورهای گاراژها و پارکینگ ها قرار گیرد. این اپراتورها برای استفاده از این روبات ها به طور ماهانه هزینه ای پرداخت می نمایند و از هزینه های شارژ خودروی مشتری ها و تبلیغات روی روبات ها عایدی کسب می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2247

به "خودروهای برقی هر جایی که لازم باشد شارژ می شوند ، روبات های شارژ رسان!" امتیاز دهید

2 کاربر به "خودروهای برقی هر جایی که لازم باشد شارژ می شوند ، روبات های شارژ رسان!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای برقی هر جایی که لازم باشد شارژ می شوند ، روبات های شارژ رسان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید