چین بر توسعه تراشه های هوش مصنوعی تمرکز کرد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، شرکت Enflame Technology (یک استارت آپ مطرح چینی که برای آموزش به هوش مصنوعی تراشه های یادگیری عمیق توسعه می دهد)، برای تأمین سرمایه خود 278.5 میلیون دلار دیگر از دولت و سرمایه گذاران صنعت دریافت نموده است.

چین بر توسعه تراشه های هوش مصنوعی تمرکز کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سرمایه گذار قبلی این استارت آپ، شرکت اینترنتی غول پیکر تنسنت بود که حتی در دوره های اولیه تامین سرمایه Enflame هم شرکت نموده بود.

از جمله افراد دیگری که در دوره تأمین سرمایه این استارت آپ شرکت کردند می توان به CITIC Group (شرکت سرمایه گذاری سابق دولت چین)، Capital Corp (بانک سرمایه گذاری بین المللی چین) و Primavera Capital Group (شرکت سرمایه گذاری چینی) اشاره نمود.

این استارت آپ که در شانگهای واقع شده، جزو پررشدترین و آینده دارترین توسعه دهندگان تراشه هوش مصنوعی به شمار می رود و به شدت تحت حمایت دولت چین قرار گرفته است؛ چراکه پکن می خواهد توانایی های خود را در صنایع نیمه هادی افزایش دهد.

Enflame و استارت آپ های دیگر چین از جمله Intellifusion، شرکت فناوریCambricon و Illuvater CoreX نیز در حال توسعه سیستم ها روی تراشه (SoCهای) هوش مصنوعی هستند تا بتوانند به یاری آن ها سیستم های پردازشی فوق سریع (HPC) و نرم افزارهای سازمانی دیگر را آموزش دهند.

استارت آپ Enflame برای توسعه هوش مصنوعی از روینمودهای یادگیری عمیق مربوط به مراکز داده ابری استفاده می نماید تا بتواند اپلیکیشن های هوش مصنوعی را آموزش و ارتقا بدهد.

پکن می خواهد تا سال 2030 در زمینه فناوری های هوش مصنوعی از همه کشورهای دنیا جلوتر بیفتد. صندوق های سرمایه گذاری چین تخمین زده اند که برای رسیدن به این هدف باید حدود 30 میلیارد دلار در صنعت هوش مصنوعی و تحقیقات مربوط به آن سرمایه گذاری کرد.

طبق گزارش های رسانه ای و ارزیابی های فناورانه، چین به طور کلی 1.4 تریلیون دلار دیگر در زمینه هوش مصنوعی و فناوری های نسل بعدی آن سرمایه گذاری خواهد نمود که این سرمایه هم به یاری دولت و هم به یاری صندوق های سرمایه گذاری خصوصی تامین خواهد شد.

تنسنت (با نماد TCEHY در فرابورس) یکی از عظیم ترین شرکت های فناوری چین است که سرمایه گذاری های هنگفتی بر توسعه تراشه هوش مصنوعی این شرکت نموده است.

سال گذشته، شرکت بایدو (با نماد BIDU در بازار نزدک) بیان کرد که می خواهد تا سال 2025 پنج میلیون توسعه دهنده هوش مصنوعی آموزش دهد و تا سال 2030، در 10 مرکز داده خود به همین تعداد سرور ابری هوش مصنوعی پیاده سازی کند.

سرمایه گذاران چینی روی استارت آپ های تراشه هوش مصنوعی دیگر هم میلیون ها دلار سرمایه گذاری می نمایند.

به گزارش وبسایت Crunchbase.com، شرکت Cambricon Technologies حدود 200 میلیون دلار از صندوق های سرمایه گذاری مخاطره پذیر چین سرمایه دریافت نموده است. این شرکت توسعه دهنده تراشه که در پکن واقع شده، در عرضه اولیه سهام جولای سال 2020، حدود 369 میلیون دلار تامین سرمایه کرد. اولین نسل تراشه های هوش مصنوعی Cambricon پردازنده یادگیری عمیق است که برای دستگاه های مصرف نماینده یا دستگاه های لبه (سازمانی) توسعه یافته است.

با آنکه آمریکا می خواهد فعالیت های توسعه و تحقیق مربوط به هوش مصنوعی خود را شروع کند و از فزونی های خود در این زمینه (توانایی های فنی بهتر و نیروی با استعداد بیشتر) استفاده کند، تحلیلگران صنعت می گویند این کوشش ها (چه به صورت خصوصی و چه به صورت دولتی) در مقایسه با پیشروی های چین ناچیز به حساب می آیند.

جرولد ونگ، تحلیلگر Lux Research می گوید: به نظر ما چین در زمینه هوش مصنوعی و فناوری های چینی دیگر پشتکار زیادی دارد و اهداف والا، سلطه جویانه و آرمانگرایانه ای را دنبال می نماید. فناوری های چین به سرعت در حال پیشرفت هستند و چین دارد به یکی از بهترین نقش آفرینان این صنایع تبدیل می گردد. هدف چین این نیست که در صندلی رقابت با شرکت های برتر دنیا قرار بگیرد، بلکه می خواهد خودش فزونینِ این صنعت در دنیا باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1443

به "چین بر توسعه تراشه های هوش مصنوعی تمرکز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بر توسعه تراشه های هوش مصنوعی تمرکز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید