چهارمین میزگرد فرصت ها و چالش های گردشگری در خبرنگاران برگزار شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، چهارمین میزگرد خبرنگاران با شرکت فعالان صنعت گردشگری با موضوع بررسی فرصت ها و چالش های گردشگری جشنواره ای سه شنبه 13 اذرماه 1397 برگزار گشت.

چهارمین میزگرد فرصت ها و چالش های گردشگری در خبرنگاران برگزار شد

به گزارش خبرنگاران در این میزگرد که در دفتر سایت خبرنگاران برگزار گشت، بهاره حبیب زاده مدیرعامل شرکت ابرش پرواز آریایی و دبیر کمیته بانوان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و توریستی ایران به همراه بهروز افشار مدیر اجرایی مجموعه پدیده 81 و آیتورز به بیان نقطه نظرات خود در مورد چالش ها و فرصت های توریستی - به ویژه توریستی جشنواره ای - پرداختند. گزیده ای مباحث مطروح در این میزگرد را در ادامه می خوانید:

بهاره حبیب زاده:

- برخی از زیرساخت ها شامل فرهنگ سازی می شود. مردم بومی ما باید برای روبه رو شدن با توریستان، آموزش ببینند. گاهی اوقات رفتار نامناسب مردم محلی موجب می شود توریستان تمایلی برای ورود به یک منطقه یا بازدید مجدد از آن را نداشته باشند.

- در ایران، سفرای سایر کشورها جلساتی برگزار می کنند و کشور خود را به مدیران آژانس ها و فعالان صنعت توریستی کشور میزبان، معرفی می کنند اما این اتفاق درباره کشوری مثل ایران با پیشینه قدرتمند فرهنگی و علمی رخ نمی دهد.

- توریستی که به ایران می آید هیچ مسئله ای با نوع پوشش ندارد و این موضوعی است که توریستان خارجی درباره آنها تحقیق کرده اند. خیلی از خارجی هایی که به ایران می آیند به نوع پوشش ما علاقه مند هستند و این فرهنگ برای آنها جاذبه دارد.

  • مردم ما در سفرهایی که انجام می دهند، چند شهر انگشت شمار را می شناسند. ما شناخت کافی نسبت به منطقه ها دیدنی کشورمان نداریم.

بهروز افشار:

- در مقایسه کشور ایران با ترکیه می بینیم که این کشور در 30 سال گذشته بسیار از نظر توریستی از ما پایین تر بوده است؛ در حال حاضر به قدری پیشرفت کرده که به شکل های مختلف به ارائه خدمات توریستی خود می پردازد.

- اطلاع رسانی و آگاه سازی به قدری کم است که در داخل کشور و برای بازدیدکننده های ایرانی هم اطلاعات کافی برای بازدید از منطقه ها توریستی وجود ندارد.

- ما باید برای دسترسی به یک ساختار مناسب و ایده آل در ابتدا به یک سیستم یکپارچه و زیرساخت مناسب برسیم.

- شهری مثل کرمان با داشتن جاذبه های بسیار، نهایتا سه هتل در حد نیمه استاندارد دارد. مبلغ هتلی که در کرمان دریافت می شود در مقایسه با هتلی در اصفهان، گران تر است. توریست داخلی با این مقایسه شهر اصفهان را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب می کند.

  • دولت برای بهبود اوضاع صنعت توریستی می بایست رویکرد خود را تغییر بدهد؛ با این تغییر و سیاست گذاری نو باید فضا برای بخش خصوصی باز شود.
  • شایان ذکر است؛ مشروح مباحث مطرح شده در چهارمین میزگرد خبرنگاران فردا - چهارشنبه 21 آذرماه 1397- در این سایت منتشر می شود.
منبع: همگردی
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2208

به "چهارمین میزگرد فرصت ها و چالش های گردشگری در خبرنگاران برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین میزگرد فرصت ها و چالش های گردشگری در خبرنگاران برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید