چرا قطر از ایران تشکر کرد؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران (پانا) - محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر، گفت از ایران که حریم هوایی خود را در شرایط محاصره (دوحه توسط کشورهای چهارگانه عربی) به روی ما گشود، تشکر و قدردانی می کنیم.

چرا قطر از ایران تشکر کرد؟

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایرنا، آل ثانی اضافه نمود: ایران بخشی از منطقه است و باید بین این کشور و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) توافق گردد تا (همه کشورها) در صلح زندگی نمایند.

وی توضیح داد که کشورش برای گفت وگویی مثمر ثمر برای حل اختلافات منطقه کوشش می نماید.

آل ثانی توضیح داد: تمام ادعاهایی که قطر در آن متهم شد و علت محاصره (کشورهای چهارگانه علیه دوحه) بود، نادرست و جعلی است.

وزیر امورخارجه قطر افزود: از همان شروع، دوحه درهای خود را به روی گفت وگوی مبتنی بر احترام متقابل و احترام گذاری به حاکمیت کشورها گگردد.

وی ادامه داد: بحران خلیج (فارس) برنده ای ندارد و نتیجه این مسأله موجب بی ثباتی بیشتر در منطقه می گردد.

آل ثانی همچنین از امیر فقید کویت به خاطر کوشش هایی که برای حل بحران خلیج فارس صورت داد و امیر کنونی این کشور ادامه دهنده آن است، قدردانی کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی قطر اعلام کرد: دوحه ممکن است هر نقشی در چارچوب دیپلماسی ایفا نماید و ما می خواهیم از هرگونه تشدید در منطقه جلوگیری کنیم.

آل ثانی درخصوص کشورش که میزبان صلح طالبان و آمریکا بوده است نیز گفت که دوحه به طور نزدیک با واشنگتن برای رسیدن به یک راه چاره در افغانستان همکاری می نماید و ما امیدواریم که پیش از سرانجام امسال میلادی شاهد پیشرفت در فرایند صلح این کشور باشیم.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند.

این کشورها برای از سرگیری روابط 13 شرط معین کردند اما قطر با بیان اینکه شروط معین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است تا به امروز به آن تن نداده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1268

به "چرا قطر از ایران تشکر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قطر از ایران تشکر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید