پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر ، ممنوعیت واردات خودرو ادامه دارد؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، بعد از مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان هم با واردات خودرو مخالفت کرد. حالا مصوبه آزادسازی واردات خودرو به مجلس برگشت داده شد و شورای نگهبان از مجلس خواسته نحوه واردات خودرو بدون انتقال ارز دقیق و شفاف بیان گردد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر ، ممنوعیت واردات خودرو ادامه دارد؟

حالا رکود سنگین بر بازار خودرو حاکم است. هنوز این ابهام وجود دارد که با وجود تشدید تحریم ها آیا ممنوعیت ها ادامه دار است یا بالاخره دولت واردات خودروهای خارجی را آزاد می نماید؟

دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو به خبرنگاران گفت: بعد از دو ایراد وارد شده به مصوبه مجلس، احتمالا واردات خودروهای خارجی آزاد می گردد اما رکود در بازار خودرو ادامه دارد.

مهدی دادفر با اشاره به شرایط بازار خودرو شرح داد: از زمانی که مجلس طرح آزادسازی واردات خودرو را مصوب کرد بازار راکد شد. فروشنده خودروهای خارجی در بازار زیاد شده است اما خریداری برای این خودروها وجود ندارد. بیشتر مردم دست نگه داشته اند تا درباره این مصوبه معین تکلیف گردد.

او بیان نمود: با توجه به اینکه شورای نگهبان هم این مصوبه را رد نموده است اما قیمت خودروهای خارجی مثل ماه های گذشته نوسان ندارد و احتمالا قیمت خودروهای خارجی و ایرانی تغییر چندانی نداشته باشد.

واردات خودرو آزاد می گردد

فروشندگان نسبت به واردات خودرو خوش بین هستند. بعضی فعالان بازار می گویند چنانچه دو ایراد شورای نگهبان مبنی بر نحوه واردات خودرو بدون انتقال ارز و بعلاوه خدمات پس فروش آن در کشور معینا شفاف بیان گردد، در نهایت واردات خودروهای خارجی به کشور آزاد می گردد.

حالا فعالان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس در پی راهکارهای جامع هستند تا بتوانند نظر حاکمیت را برای واردات خودروهای خارجی بدون انتقال ارز را جلب نمایند.

خودروهای مونتاژی چقدر مقرون به صرفه شدند؟

آنالیز ها نشان می دهد خودروهای چینی در آخرین معاملات یعنی روز چهارشنبه (24 شهریور ماه) بین 40 تا 55 میلیون تومان مقرون به صرفه شده است. ایسنا در گزارشی به نقل از سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران نوشت: خودروهای مونتاژی، هایما S7 توربو که در محدوده 770 میلیون بود، اکنون 730 هم عرضه می گردد، جک که در اوج 775 میلیون تومان بود، امروز 720 میلیون تومان بوده است.

بعلاوه مزدا 3 هم نسبت به یک هفته گذشته حدودا 300 میلیون تومان کاهش پیدا نموده است. این خودرو هفته گذشته بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود، امروز یک میلیارد تومان هم مشتری ندارد.

با رد شدن مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان باید منتظر ماند و دید که آیا فروشندگان خودروها عقب نشینی می نمایند یا تعداد فروشندگان در بازار زیاد می گردد؟ آنچه معین است دلال ها از شرایط فعلی بازار ترسیده اند اما فعلا تا نهایی شدن مصوبه واردات خودرو خریداری هم در بازار پیدا نمی گردد!

برای مطالعه بیشتر خبر کاهش قیمت خودروها را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1814

به "پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر ، ممنوعیت واردات خودرو ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر ، ممنوعیت واردات خودرو ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید