تور سریلانکا: راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا

به گزارش وبلاگ مجله پریها، راهنمای مسافرتی به کلمبو | Travel Guide To Colombo

کلمبو بزرگترین شهر و مرکز کشور سریلانکا بوده و یکی از برترین نقاط این کشور به منظور گردشگری و ماجراجویی به شمار می رود. شهر کلمبو از شلوغ ترین شهرهای کشور سریلانکا است که از چندین ملیت و فرهنگ تشکیل شده و تمامی شهروندان آن در کنار هم با آرامش و صلح زندگی می نمایند. این شهر در قرن شانزدهم به وسیله نیروهای پرتغالی تسخیر شده بود که بعد از این اتفاق در قرن هفدهم، نام کلمبو به وسیله نیروهای پرتغالی برای این شهر انتخاب شد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کلمبو خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور سریلانکا همراهی کنید.

تور سریلانکا: راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های جهانگردی | راهنمای سفارت

موقعیت جغرافیایی شهر کلمبو

شهر کلمبو از لحاظ جغرافیایی در کرانه غربی جزیره و نزدیک شهر سری جایاواردنپورا کونه نیز قرار گرفته است. این شهر مرکز کشور سریلانکا بوده و یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای این کشور است. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2011 اجرا شده جمعیت این شهر حدود 700 هزار نفر بوده که این رقم تا به امروز حتما تغییر نموده است.

آب و هوایی شهر کلمبو

در شهر کلمبو آب و هوا در بیشتر روزهای سال تقریبا یکسان و معتدل بوده و میانگین دمای هوا در این شهر 31 درجه سانتی گراد است. تنها تغییر عمده آب و هوا در کلمبو، در فصل مانسون یا باران های موسمی است که از ماه مه تا آگوست و از اکتبر تا ژانویه طول می کشد. به منظور سفر به این شهر کلمبو با توجه به این که شرایط آب و هوایی آن در بیشتر روزهای سال یکسال است و برای برنامه ریزی به منظور سفر هیچ محدودیتی نخواهید داشت. البته غیر از فصل های باران های موسمی که بین ژوئن تا سپتامبر به اوج خود می رسد.

اطلاعات ضروری در کشور سریلانکا

زبان رسمی: سینهالی / تامیل

واحد پول: کرون(LKR)

نوع برق شهری در سریلانکا: 230 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: +94

شماره های اضطراری:

  • پلیس 118 / 119
  • آمبولانس و آتش نشانی 110
  • پلیس جهانگردی 011-2421052

اختلاف ساعت با تهران: 5 ساعت و نیم جلوتر است.

فرودگاه های بین المللی:

کلمبو - فرودگاه بین المللی باندرانیکی

هزینه اقامت در شهر کلمبو

به منظور اقامت در شهر کلمبو هتل های شیک و لوکس متعددی برای مسافران و جهانگردان در این شهر ساخته شده است تا با توجه به امکاناتی که دارا هستند اقامت راحت و مناسبی را برای مسافران فراهم آورده شود. البته هاستل های زیادی هم در این شهر وجود دارد که اقامت و امکاناتی که در آن وجود دارد به هیچ وجه به هتل های شهر قابل مقایسه اما اگر می توانید با شرایط میانه تر خودتان را وفق دهید گزینه های بسیاری در اختیارتان قرار گرفته است.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به کلمبو همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر کلمبو

  • هتل Cinnamon Grand

هتلی که در راهنمای سفر به کلمبو می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل 5 ستاره سینامون گرند است که تمامی امکانات لازم برای اقامت را در اختیار مسافران خود قرار می دهد. از جمله امکانات این هتل نیز شامل اتاق کنفرانس، باشگاه، استخر و سرویس خشک شویی نیز می باشد.

شماره تلفن: 0094112437437

وب سایت: cinnamonhotels.com

آدرس: Crescat Residencies Colombo، Colombo - Galle Main Rd، Colombo 00300، Sri Lanka

  • هتل Cinnamon Lakeside

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به کلمبو، هتل 5 ستاره سینامون لیک ساید است. این هتل هم مانند هتل قبلی دارای امکانات فوق العاده ای نظیر باشگاه، میز تنیس، رستوران، سرویس خشک شویی، اتاق کسب و کار و اسپا است.

شماره تلفن: 0094112491000

وب سایت: cinnamonhotels.com

آدرس: 117 Colombo - Batticaloa Hwy، Colombo، Sri Lanka

هزینه خورد و خوراک در کلمبو

در ادامه راهنمای سفر به کلمبو به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 300 روپیه سریلانکا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 2000 روپیه سریلانکا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کلمبو به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 386 روپیه سریلانکا می باشد.

برای تهیه آب معدنی 48 روپیه سریلانکا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 34 روپیه سریلانکا بپردازید.

چند غذای محبوب در کلمبو

  • خورشت سبزیجات: غذاهای اولیه سریلانکا از خورشت های معطر و فصلی تشکیل شده که هر کدام عطر و طعمی مخصوص به خود دارند و با توجه به سبزیجات همان فصل درست می شوند.
  • غذای Gotu Kola Kanda: غذای مقوی و سبز رنگ که بخشی از آن سوپ و بخشی حلیم حبوبات است، این غذا از سبزیجات جنگلی و برنج درست می شود و خاصیت های زیادی برای سلامتی دارد.
  • غذای Dhal: این غذا که در واقع خورشت عدس است از غذاهای اصلی سریلانکاست که در کنار غذاهای دیگر و معمولا برنج خورده می شود.
  • غذای Lamprais: برای درست کردن این غذا کوفته های گوشت و خوراک گوشت که با ادویه هایی مثل هل و دارچین مزه دار شدند با برنج ترکیب و در داخل یک برگ موز پیچیده و به آرامی پخته می شوند.

رستوران های پیشنهادی در کلمبو

  • رستوران The Lagoon

یکی از رستوران های پیشنهادی در راهنمای سفر به کلمبو رستوران دِ لاگون است که جزو رستوران های گران قیمت این شهر است و در آن انواع غذاهای خوشمزه دریایی را می توانید میل کنید.

آدرس: Sri Uttarananda Mawatha، Colombo 00300، Sri Lanka

  • رستوران Burgers king

این رستوران مقرون به صرفه قیمت همراه با کیفیت عالی تو شهر کلمبو میتونه یه انتخاب عالی واسه میل یه وعده غذایی خوشمزه باشه.انواع فست فودها و غذاهایی آمریکایی رو میتونین تو ین رستوران کلمبو میل کنین.

آدرس: Colombo - Batticaloa Hwy، Colombo 00200، Sri Lanka

هزینه حمل و نقل در کلمبو

هزینه بلیط تک سفره 20 روپیه سریلانکا

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 1000 روپیه سریلانکا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 50 روپیه سریلانکا و به ازای هر یک کیلومتر 45 روپیه سریلانکا به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 120 روپیه سریلانکا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 125 روپیه سریلانکا

جاذبه های جهانگردی در کلمبو

  • شهر باستانی سیگیریا | City of Sigiriya

در استان مرکزی سریلانکا صخره ای بزرگ و باابهت قرار گرفته است که یکی از قصرهای باستانی بر فراز آن ساخته شده است. قلعه سیگیریا قصری متعلق به شاه کاساپا است که از قرن 5 بعد از میلاد به جا مانده است. با استفاده ا پله هایی که در یک طرف صخره ساخته شده می توان به بالای صخره و قلعه تاریخی رسید. ورودی این قلعه شبیه به شیر سنگی تراشیده شده است و شکوه و ابهت خاصی دارد.

آدرس: Ancient City of Sigiriya, Sigiriya, Sri Lanka

  • شهر تاریخی آنوراداپورا | Anuradhapura

شهر آنوراداپورا نخستین مرکز باستانی سریلانکا به شمار می رود و هنوز هم یکی از مراکز مهم مذهبی در این کشور است. این شهر در 200 کیلومتری شمال کلمبو، مرکز فعلی، قرار گرفته است. سالانه هزاران جهانگرد برای بازدید از معابد و مکان های تاریخی و مذهبی به این منطقه که در کنار رود مالواتو قرار گرفته است می آیند.

آدرس: Sacred City of Anuradhapura, Sri Lanka

  • شهر تاریخی گاله | Old Town Of Galle

در سریلانکا شهری قدیمی وجود دارد که ردپای هلندی ها در آن کاملا مشهود است. در واقع هلندی ها در قرن 16 شهر گاله را بنا نهادند و با دیوارها و استحکاماتی آن را در برابر هجوم دشمن مقاوم کردند. شهر گاله در فاصله حدودا 130 کیلومتری مرکز سریلانکا، کلمبو، قرار گرفته است و واقعا ارزش بازدید و تماشا را دارد.

آدرس: Galle Dutch Fort, Galle, Sri Lanka

  • غار دامبولا | Dambulla Cave

غار طلایی دامبولا در طول 22 قرن گذشته مقصدی مذهبی در آئین بودا بوده است. این غار بعلاوه بزرگ ترین و سالم ترین غار در جزیره محسوب می شود. داخل غار دامبولا نقاشی های دیواری منحصربفردی وجود دارد و همینطور 150 مجسمه در دورتادور غار قرار داده شده اند.

آدرس: Dambulla Cave Temple, Kandy-Jaffna Hwy, Dambulla, Sri Lanka

  • شهر باستانی پلونارووا | Ancient City of Polonnaruwa

پس از نابودی آنوراداپورا در قرن یکم، شهر پلونارووا به عنوان مرکز دوم سریلانکا انتخاب شد. در این شهر بناها و سازه های بسیاری متعلق به تمدن چولا (Cholas Civilization) به جا مانده است. بعلاوه شهر طلایی که در قرن 12 ساخته شده هم در همین محوطه تاریخی وجود دارد.

آدرس: Polonnaruwa, Sri Lanka

  • جنگل حفاظت شده سیناراجا | Sinharaja Forest Reserve

جنگل سیناراجا یکی از دو منطقه طبیعی در سریلانکاست که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه آخرین جنگل بارانی به جای مانده در سریلانکاست و درخت ها و گونه های گیاهی خاصی در این جنگل وجود دارد.

آدرس: Sinharaja Rainforest Reserve, Sri Lanka

مراکز خرید در شهر کلمبو

  • پاساژ Lady J کلمبو

آدرس: Gnanartha Pradeepa Mawatha، Colombo 01000، Sri Lanka

مرکز خرید Odel کلمبو

آدرس: 16 Ward Pl، Colombo 00700، Sri Lanka

راهنمای سفارت سریلانکا

  • سفارت سریلانکا در تهران

تلفن: 22569179

آدرس: اتوبان صدر، بلوار کاوه شمالی، خیابان جهرمی، خیابان جهانتاب،پلاک 11

سفارت ایران در سریلانکا

تلفن: 0094112081515

7 Bullers Ln, Colombo 00700, Sri Lanka آدرس:

بایدها و نباید در سفر به کلمبو

  • سعی کنید حدود 1 ماه قبل از سفرتان هتل محل اقامتتان را در کلمبو رزرو نمایید چرا که اینکار حدود 50 درصد تحفیف شامل حالتان خواهد شد. اگر با هواپیمایی های مقرون به صرفه سفر می کنید، غذای حاضری همراه تان ببرید. چون معمولا غذاهای ارائه شده در هواپیمایی های مقرون به صرفه، بسیار گران هستند.
  • برای این که بیشتر با جاذبه ها و نواحی تماشای که در این منطقه وجود دارد آشنا شوید به وسیله سایت withlocals.com از تجریبات اهالی و دیگر جهانگرد هایی که به این شهر سفر نموده اند نیز اطلاع پیدا کنید.
  • به جای اینکه به رستوران های گران قیمت و جهانگردی بروید، غذاهای خیابانی را امتحان کنید و در رستوران های کوچک محلی غذا میل کنید.
  • از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید! در این شهر تک توک هایی هستند که استفاده از آن ها هزینه بسیار کمتری نسبت به بقیه وسایل نقلیه در این شهر دارا می باشد.
  • سعی کنید در فعالیت های و تفریحات رایگانی که در سطح شهر برگزار می شود نظیر دوچرخه سواری یا پیاده روی و همینطور کوه نوردی و بازارگردی در این شهر نیز استفاده کنید.
  • حتما از آب معدنی استفاده کنید.
  • یک سیم کارت محلی با پکیج های دیتا و تماس تهیه کنید. با این کار می توانید به راحتی و با قیمت مناسب با اماکن جهانگردی و اقامتی مختلف تماس بگیرید و به راحتی از اینترنت استفاده کنید. اپراتورهای Dialog و Mobitel آنتن دهی خوبی در سراسر سریلانکا دارند.
  • درست است که سریلانکا از نظر کشورهای غربی همچنان مقصد مقرون به صرفهی به شمار میرود اما بعضی قیمت ها در آن روز به روز بالاتر می رود. اگر قصد خرید دارید به سوپرمارکت های شهرهای بزرگ بروید اینجوری خیالتان راحت است که به مقدار پول می دهید.
  • برای فرار از شلوغی و هیاهو به سمت شمال بروید! استان شمالی، منطقه ای بکر برای کسانی است که می خواهند در مسیرهای کمتر شناخته شده کوله گردی نمایند. قلعه ناملی تایگر یکی از آخرین جا هایی است که دوباره به روی جهانگردان باز شده است. اگر در پی سواحل طلایی خلوت، مکان های مقدس و دورافتاده و بنادر استعماری هستید به سمت شمال بروید.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2016

به "تور سریلانکا: راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید