پیشنهاد افزایش حق مسکن دستمزد کارگران به دولت ارائه می گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری، در حاشیه سی و یکمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه با اشاره به ترکیب سه جانبه شورای عالی کار در امر مشخص دستمزد، اعلام کرد: این شورا که مرجع تصمیم گیری درباره مشخص دستمزد محسوب می گردد متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت است؛ موضوع مشخص دستمزد همچنان در شورای عالی کار امکان بحث و آنالیز را دارد.

پیشنهاد افزایش حق مسکن دستمزد کارگران به دولت ارائه می گردد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نگاه عادلانه به تامین احتیاجهای کارگران، اظهار کرد: توصیه های رهبر معظم انقلاب در این مراسم سرلوحه اقدامات دولت قرار خواهد گرفت. بسیار شادمان هستیم که بتوانیم 50 درصد از طرح ملی مسکن را در امسال با همت وزارت راه و شهرسازی و با یاری نظام بانکی به جامعه کارگری کشور اختصاص دهیم.

حق مسکن از مولفه های مزدی است

شریعتمداری همچنین درباره تامین حق مسکن مورداحتیاج جامعه کارگری نیز اظهار کرد: حق مسکن یکی از مولفه های مزدی است که با همکاری کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار آنالیز و قرار شد پیشنهاد اولیه را به هیات وزیران تقدیم کنیم. امیدواریم این مساله بتواند تصمیمات فعلی را به تصمیمات جامعه کارگری کشور نزدیک کند.

وی با اشاره به جلسه مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: روز گذشته (16 اردیبهشت) برنامه های جهش فراوری ملهم از توصیه های رهبر معظم انقلاب در شروع سال نو ارائه شد و از مجموع طرح های موجود، صد طرح نیمه تمام موجود که بالاتر از 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری به ارزش 20 هزار میلیارد تومان برای تحقق جهش فراوری احتیاج داشت، را به اتمام برسانیم.

کوشش برای کاهش 2 هزار بخشنامه سازمان تامین اجتماعی به 60 عدد

شریعتمداری همچنین به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تسهیل فضای کسب وکار نیز اشاره نمود و گفت: با یاری حقوقدانان و راهنمایی رئیس سازمان تامین اجتماعی کوشش کردیم حدود 2 هزار بخشنامه ای که بر مبنای قوانین و مقررات مختلف در سازمان تامین اجتماعی کشور صادر شده بود را منقح و به 60 بخشنامه کاهش دهیم، تا به این ترتیب شرایط مطلوب تری را برای حل مسائل مردم در حوزه تامین اجتماعی فراهم کنیم.

ورود سازمان فنی و حرفه ای به آموزش در صنایع دریایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از یکی از واحدهای فراوریی که در امر مهارت افزایی کارگران کوشش های شایسته ای انجام داده است، ادامه داد: در این راستا سازمان فنی و حرفه ای برای تدوین استانداردهای آموزشی برای مشاغل نوبنیاد مانند حضور فناورانه در فعالیت های بخش کشاورزی، شیوه های جدید آبیاری یا پرورش ماهی در قفس همکاری هایی را با وزارت جهاد کشاورزی شروع نموده است. همچنین در حوزه صنایع دریایی و مهارت های استفاده از دریا استانداردهای آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه ای تدوین شده تا در آینده بتوانیم گام های جدیدی را در این حوزه برداریم.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 955

به "پیشنهاد افزایش حق مسکن دستمزد کارگران به دولت ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد افزایش حق مسکن دستمزد کارگران به دولت ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید