پکن: اوضاع در غرب آسیا بغرنج شده است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به رصد دقیق اوضاع در غرب آسیا گفت که تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع کسی نیست.

پکن: اوضاع در غرب آسیا بغرنج شده است

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی روز چهارشنبه با حضور خبرنگاران به اهم مسائل روز منطقه و دنیا از جمله تشدید تنش بین ایران و آمریکا پرداخت.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ از سخنگویان وزارت خارجه چین درباره توییت امروز وزیر خارجه ایران که نوشت، ایران منطبق با بند 51 منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام های ارشد ما اجرا شده بود را هدف قرار داد، گفت: اوضاع در خاورمیانه در حال حاضر پیچیده و حساس است. چین از نزدیک آخرین تحولات را دنبال می نماید. ما از طرف های ذیربط می خواهیم که خویشتنداری نمایند و معتقدیم آن ها باید اختلافات را بطور صحیح و مسالمت آمیز به وسیله گفت وگو و مذاکره و بر اساس احترام متقابل حل و فصل نمایند و به طور مشترک از صلح و ثبات منطقه ای حمایت نمایند. همانطور که بارها گفتیم، تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع کسی نیست. تضمین صلح و ثبات در منطقه برای کل دنیا از اهمیت حیاتی برخوردار است. چین همچنان از نزدیک اوضاع را پیگیری خواهد نمود، در تماس نزدیک با طرف های ذیربط خواهد بود و نقش مهمی در کاستن از تنش ها دارد.

این دیپلمات چینی در پایان در مورد پرواز هواپیماهای مسافربری از حریم هوایی ایران و عراق با توجه به تحولات تازه در منطقه نیز گفت: تا جایی که می دانم، مسئولان حمل و نقل هوایی مسافری از نزدیک شرایط امنیت هوایی در آن منطقه را دنبال می نمایند. شما را برای جزئیات بیشتر به آن ها ارجاع می دهم. چین نگران شرایط کنونی خاورمیانه است. امیدواریم که به نفع منافع مشترک جامعه بین المللی، تنش زدایی فوری صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن توصیه مجدد به آمریکا در عدم سوء استفاده از قدرت، بر حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها و برقراری صلح در غرب آسیا تاکید نمود.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 695

به "پکن: اوضاع در غرب آسیا بغرنج شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: اوضاع در غرب آسیا بغرنج شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید