تور روسیه: پنتاگون: ادعای روسیه درباره تقابل ناوها نادرست است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای ادعای مسکو درباره نزدیک شدن ناو این کشور به آبهای سرزمینی روسیه را تکذیب کرد.

تور روسیه: پنتاگون: ادعای روسیه درباره تقابل ناوها نادرست است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات مسکو، یک ناوشکن دریایی آمریکا در حین رزمایش های دریایی مشترک روسیه و چین روز گذشته قوانین آب های سرزمینی روسیه را نقض نموده بود که به وسیله شناور های نظامی این کشور از منطقه دور شد.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه ای به ادعاهای روسیه واکنش نشان داد. واشنگتن این گفته مقامات روسیه را رد نموده و گفته این ادعا پایه و اساس درستی ندارد.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: ادعای وزارت دفاع روسیه در خصوص تعدی ناوشکن نظامی ما به حریم این کشور کاملاً نادرست است. یک ناوشکن موشک انداز در حال اجرا عملیات در آب های بین المللی دریای ژاپن بود که یک شناور نظامی روس به آن نزدیک شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای جداگانه در این باره گفت: به علت مقاومت ناوشکن آمریکایی برای تغییر جهت و فاصله گرفتن از منطقه، شناور نظامی روس مجبور شد برای بیرون راندن متجاوز از حریم آب های سرزمینی این ناوشکن را راهنمایی کند.

این حادثه در فاصله کمتر از 60 متر از دو کشتی و در غرب دریای ژاپن رخ داده و حدود 50 دقیقه به طول انجامیده است. به گفته منابع خبری، در پی این حادثه، وزارت دفاع روسیه سفیر آمریکا در این کشور را احضار نموده و از وی بابت نقض حریم آب های بین المللی روسیه شرح خواسته است.

این دومین بار در چهار ماه گذشته است که مقامات روسیه اعلام می نمایند ناوشکن های آمریکا به حریم آب های سرزمینی کشورشان تجاوز می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1855

به "تور روسیه: پنتاگون: ادعای روسیه درباره تقابل ناوها نادرست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: پنتاگون: ادعای روسیه درباره تقابل ناوها نادرست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید