پس از بیدار شدن از خواب شکلات بخورید

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد، مصرف میان وعده شیرین به محض بیدار شدن از خواب ممکن است در واقع به چربی سوزی کمک کند.

پس از بیدار شدن از خواب شکلات بخورید

به گزارش خبرنگاران، نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد، خوردن میان وعده شیرین به محض بیدار شدن ممکن است در واقع به چربی سوزی کمک کند.

دانشمندان می گویند شروع روز با شکلات می تواند فواید غیر منتظره داشته باشد؛ در این مطالعه محققان در بوستون، ماساچوست 19 زن که در دوران پس از یائسگی خود بسر می برند تحت نظر قرار دادند و دریافتند، مصرف شکلات به سوزاندن چربی و کاهش سطح گلوکز خون کمک می کند. با این حال، کارشناسان دیگر اشاره می کنند که در این مطالعه از یک نمونه محدود از افراد استفاده شده است.

به گفته محققان، مصرف شکلات شیر در صبح منجر به افزایش وزن نمی شود، احتمالاً به این دلیل که به نام مهار کننده اشتها عمل می کند.

در حقیقت نشان داده شده است که مصرف شکلات شیر در ساعات صبح به چربی سوزی و کاهش سطح گلوکز خون کمک می کند. این احتمالاً به دلیل مواد شیمیایی مفیدی به نام فلاوانول است که به طور طبیعی در کاکائو یافت می شود و اکسیداسیون چربی را افزایش می دهد.

محققان می گویند، مطالعه به زنان و پس از دوره یائسگی محدود بوده، بنابراین برای تأیید این نتایج، باید مطالعات بیشتری با مردان و زنان جوان انجام شود.

این مطالعه از طریق متخصصان بیمارستان بریگام و زنان در بوستون و با همکاری محققان دانشگاه مورسیا در اسپانیا اجرا شده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1738

به "پس از بیدار شدن از خواب شکلات بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از بیدار شدن از خواب شکلات بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید