ولیعهد عربستان راهی چین شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران: ولیعهد عربستان سعودی در ادامه سفر آسیایی خود امروز ریاض را به مقصد چین ترک کرد.

ولیعهد عربستان راهی چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العربیه، سلمان بن عبد العزیز ولیعهد عربستان سعودی در چارچوب سفر آسیایی خود امروز چهارشنبه ریاض را به مقصد چین ترک کرد.

بر اساس این گزارش، این سفر در چارچوب سفر ولیعهد عربستان سعودی به چند کشور آسیایی از جمله پاکستان، ژاپن، هند و مالدیو صورت می گیرد.

قرار است این سفر ولیعهد عربستان به چین برای بحث و آنالیز مسائل مالی، سیاسی و نظامی بین دو کشور سعودی و چین باشد.

یحیی بن عبدالمطلب کریم الزید، سفیر سعودی در چین در این باره گفت: ریاض به دنبال تقویت روابط خود با پکن در زمینه های گوناگون از جمله گردشگری است.

سفیر عربستان در چین اضافه نمود:این سفر در واقع تکمیل نماینده سفر ملک عبدالله پادشاه سعودی به چین و دیدار وی با رئیس جمهور سابق چین صورت می گیرد.

بعضی کارشناسان سعودی با اشاره به اینکه این اولین سفر شاهزاده سلمان به چین، پس از احراز پست ولیعهدی اوست، می گویند این دیدار که در سطح رهبری دو کشور صورت می گیرد می تواند در تقویت روابط بین دو کشور و تعمیق همکاری های دو جانبه، موثر باشد، به خصوص که چین و سعودی هر دو در مسائل بین المللی و منطقه ای نقش موثری را ایفا می نمایند.

سلمان بن عبد العزیز ولیعهد عربستان در سفر آسیایی که 15 فوریه 2014 شروع شده است به کشورهای پاکستان، ژاپن، هند و مالدیو سفر کرد و اکنون نیز راهی چین شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 471

به "ولیعهد عربستان راهی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولیعهد عربستان راهی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید