وزیر دفاع ترکیه: موضع خود را در دریای اژه تغییر نخوهیم داد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور مواضع اخیر خود در دریای اژه را تغییر نخواهد داد و ناتو بهتر است در بعضی مواضع خود تجدید نظر کند.

وزیر دفاع ترکیه: موضع خود را در دریای اژه تغییر نخوهیم داد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه شنبه شب گفت این کشور در دریای اژه حقوق و منافعی دارد و آنکارا مواضع خود را در این بخش از جغرافیا تغییر نخواهد داد.

به گزارش روزنامه سوزجو، وزیر دفاع ترکیه گفت: ما در دریای نیمه بسته اژه و شرایط جغرافیایی ویژه حاکم بر آن، حقوق و مناقع حیاتی داریم و موضع ما واضح است که آب های منطقه ای در این دریا نباید از سوی یک طرف توسعه یابد آن هم به روشی که آزادی کشتیرانی را برای کشور ما و سایر کشور ها محدود می نماید و مانع از رسیدن به آب های آزاد می گردد؛ تغییری در این مواضع نخواهد بود.

او در مراسم به آب انداختن ناو استانبول گفت ترکیه معتقد است که تصمیمات ناتو در برابر ترکیه به عنوان یک عضو قوی با روحیه ملی ما سازگار نیست و باید در این خصوص در دوره جدید تجدید نظر گردد.

وزیر دفاع ترکیه در ارتباط با روابط کشورش با یونان نیز گفت: در ارتباط با روابط ما با یونان ما همیشه به دنبال دوستی و حسن هم جواری بوده ایم و امیدواریم مسائل فیمابین در چارچوب حقوق و قانون و انصاف و بر اساس تبادل نظر های دوجانبه حل و فصل گردد.

طی یک سال گذشته حفاری ها و کوشش برای یافتن منابع انرژی در دریای مدیترانه نگرانی کشور های همسایه ترکیه به ویژه یونان را در پی داشته و یونان برای اعمال فشار از اتحادیه اروپا خواسته تحریم هایی را علیه آنکارا وضع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1516

به "وزیر دفاع ترکیه: موضع خود را در دریای اژه تغییر نخوهیم داد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: موضع خود را در دریای اژه تغییر نخوهیم داد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید