حمله لفظی ترکیه به فرانسه: اروپا را تنها گذاشته اید

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ایسنا نوشت: ترکیه ضمن انتقاد شدید از فرانسه، این کشور را متهم کرد که در سخت ترین شرایط به وجود آمده به دلیل کرونا، کشورهای اروپایی را تنها گذاشته است.

حمله لفظی ترکیه به فرانسه: اروپا را تنها گذاشته اید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای در واکنش به نقدها شدید ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه از مقامات آنکارا در پرونده لیبی و دریای مدیترانه و نقششان در ناتو گفت: لودریان سعی می نماید با انتقاد تند از ترکیه، بر شرایط اسف بار و ناامیدنماینده فرانسه به دلیل بحران کرونا سرپوش بگذارد.

آکسوی ضمن اشاره به اینکه فرانسه در بدترین شرایط دست از یاری به همسایگانش کشیده گفت، مقامات پاریس از اینکه می بینند آنکارا به عنوان یک دوست در زمان سختی به یاری آنها (کشورهای اروپایی) شتافته است، عصبانی هستند.

این سخنگو با متهم کردن فرانسه به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه و تحریک نیروهای مخالفِ قدرت قانونی در لیبی، اضافه نمود: مقامات پاریس کوشش می نمایند اصول حل و فصل در جزیره قبرس را نابود نمایند، آنها بر نادیده دریافت حقوق قبرسی های ترک نشین برای اعمال تحریم ها علیه ترکیه به رغم اینکه عضو ناتو است، تقلا می نمایند.

به گفته این سخنگو، فرانسه معتقد است تنها راه چاره در لیبی از راستا راهکارهای نظامی می گذرد.

وی گفت، فرانسه مانع کاهش رنج های ملت لیبی می گردد و از خلیفه حفتر، سرکرده نیروهای شرق لیبی حمایت می نماید، در حالی که حفتر به رغم شیوع کرونا، توافقات آتش بس را زیر پا گذاشته و بیمارستان ها را بمباران می نماید، حفتر همچنین مانع فراوری نفت شده که تنها راه درآمدزایی کشور هست.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اضافه نمود:به فرانسه توصیه می کنیم در وهله اول توجهش را روی سلامت شهروندانش و به صورت کلی بر اروپایی ها معطوف کند و مرهمی برای زخمهایشان در برابر کرونا باشد.

او مسئولیت را متوجه دولت فرانسه کرد تا روحیه رقابت منفی را رها کند و از تصور اینکه ترکیه تهدیدی برای امنیت و صلح اروپاست، دست بردارد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1003

به "حمله لفظی ترکیه به فرانسه: اروپا را تنها گذاشته اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله لفظی ترکیه به فرانسه: اروپا را تنها گذاشته اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید