واکنش کمیسیون اروپا به اقدام سوئیفت: تاسف برانگیز است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، کمیسیون اروپا در واکنش خود به اقدام سوئیفت برای مسدود کردن راه ارتباطی شماری از بانک های ایرانی به این شبکه مالی جهانی ،آن را اقدامی تاسف برانگیز خواند.

واکنش کمیسیون اروپا به اقدام سوئیفت: تاسف برانگیز است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه بیان کرد که که تصمیم سرویس پیغام رسان مالی سوئیفت برای به تعلیق درآوردن ارتباط چند بانک ایرانی با سوئیفت که هنوز نام آن ها معین نیست، تصمیمی تاسف برانگیز بوده است.

مایا کوچیانچیک سخنگوی سیاست خارجی کمیسیون اروپا، در این باره گفت: ما این تصمیم را تا حدی قابل تاسف می دانیم.

در بیانیه ای در روز دوشنبه، سوئیفت بیان کرد که به تعلیق در آوردن دسترسی بانک های ایرانی به این سرویس پیغام رسان مالی به خاطر ثبات و یکپارچگی نظام مالی وسیع تر جهانی انجام گرفته است.

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی کمیسیون اروپا همچنین روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در خصوص کوشش اتحادیه اروپا برای نجات برجام اظهار کرد: کار بر روی ساز و کار ویژه اتحادیه اروپا ادامه دارد و در واقع تسریع شده است.

وی در ادامه توضیح داد که این سازوکار به صادرات نماینده ها و واردات نماینده های اروپایی اجازه می دهد تا روابط تجاری خود را به صورت مشروع با ایران حفظ نمایند.

همچنین شایان ذکر است که دیگر طرف های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس نیز با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران عمیقا ابراز تاسف و تاکید کردند که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می نمایند.

در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می نمایند.

وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به ویژه حفظ راه های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 167

به "واکنش کمیسیون اروپا به اقدام سوئیفت: تاسف برانگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کمیسیون اروپا به اقدام سوئیفت: تاسف برانگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید