نسخه جدید شارژر بی سیم اپل AirPower

به گزارش وبلاگ مجله پریها، اپل نه تنها توسعه شارژر بی سیم AirPower را متوقف نکرده بلکه آنرا بخشی اساسی از پروژه آیفون های نسل بعد می داند.

نسخه جدید شارژر بی سیم اپل AirPower

اپل در سال 2017 و همزمان با رونمایی آیفون X شارژر بی سیم AirPower را هم معرفی کرد که قابلیت شارژ همزمان گوشی، ایرپاد و اپل واچ را داشت. این شارژر نه تنها آن موقع عرضه نشد بلکه دو سال بعد و ظاهرا به خاطر مشکل داغ کردن بیش از حد لغو شد، حالا اما خبرهایی منتشر شده که از تداوم آن توسط اپل حکایت دارد.

یکی از اهداف اصلی کوپرتینویی ها توسعه موبایلی است که نمایشگر تمام پنل جلویی را آنرا پوشانده و فاقد هر پورت و کلیدی باشد. ظاهرا کمپانی به مراحل نهایی طراحی نزدیک شده و ممکن است زودتر از آنچه گمان می رود شاهد معرفی این نسل باشیم. نخستین گام کاهش ابعاد ناچ در آیفون 12 بود اما نکته مهمتر افزایش سرعت شارژ بی سیم به حدی است که کاربر به شارژ سیمی احتیاج پیدا نکند. آنطور که از خبرها بر می آید اپل دقیقا سرگرم همین کار است.

Jon Prosser، یوتوبر و افشاگر سرشناس تصویری منتسب به نمونه اولیه AirPower را در صفحه توییرتش منتشر نموده است. منبع این توییت مهندسان اپل عنوان شده که در حال حاضر به خاطر کرونا به دورکاری ناچار شده اند.

به گفته Prosser مشکل نسخه قبلی AirPower ناسازگاری با اپل واچ بود. این ساعت از یک روش شارژ خاص پشتیبانی می نماید که باعث افزایش دمای شارژر و حتی آتش دریافت آن می شد. اپل هم به خاطر همین مشکل قید عرضه 50 هزار دستگاهی که فراوری نموده بود را زد.

نمونه فعلی که تصویر آن در توییت فوق دیده می گردد، از چیپست A11 به کار رفته در آیفون X بهره می برد و توانایی مدیریت هوشمند اتلاف حرارت را دارد. به لطف همین قابلیت چیپ توان را به کویل های خاصی از گجت راهنمایی نموده و در صورت افزایش بیش از حد دما فرایند را قطع خواهد نمود. در صورتی که نقطه قرار دریافت اپل واچ با حرارت بیش از حد روبرو گردد، شارژدهی در آن نقطه قطع می گردد اما دستگاه های دیگر کماکان توان را دریافت خواهند کرد.

هنوز تعیین نیست پد شارژ AirPower آیفون را با چه توانی شارژ می نماید اما این میزان باید به حدی باشد که کاربر را از روش کابلی بی احتیاج کند. آنطور که Prosser می گوید این دستگاه احتمالا در پاییز یا زمستان امسال و با قیمتی در حدود 250 دلار عرضه خواهد شد.

آنچه که احتمال عرضه AirPower را تقویت می نماید پیش بینی مینگ-چی کو از خداحافظی آیفون 2021 با پورت با لایتنینگ است که تنها به وسیله استفاده از درگاه USB-C یا حذف کلی پورت و استفاده از شارژر بی سیم محقق می گردد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 973

به "نسخه جدید شارژر بی سیم اپل AirPower" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه جدید شارژر بی سیم اپل AirPower"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید