تور هلند: ناخرسندی مردم هلند از اعمال قرنطینه کامل در آستانه کریسمس و سال نو

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرگزاری اریا-موجی از ناخرسندی و ناامیدی شهرهای مختلف هلند را در بر گرفته است.

تور هلند: ناخرسندی مردم هلند از اعمال قرنطینه کامل در آستانه کریسمس و سال نو

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر) در گزارشی به معضل شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در هلند و اعمال قرنطینه کامل در این کشور پرداخت. در این گزارش آمده است:

هلند در قرنطینه مطلق دیگری به سر می برد که سومین قرنطینه از زمان شروع همه گیری کرونا محسوب می گردد. درست پیش از کریسمس، این وضع بر تعطیلات سایه افکنده است. بسیاری آن چه را که مدیریت نامطلوب دولت بر این همه گیری می دانند، مقصر این وضع معرفی می نمایند.

مارک روته، نخست وزیر هلند آدینه شب با مردم این کشور صحبت کرد. او گفت: ما در حال و هوای تیره ای هستیم زیرا هلند باید بار دیگر قرنطینه گردد.

روته گفت این اتفاق برای جلوگیری از وقوع بدترین رخدادها رقم خورده زیرا سویه اومیکرون بسیار سریعتر از آنچه نگرانش بودیم در حال توسعه است. قرنطینه دست کم تا اواسط ژانویه ادامه خواهد داشت و فقط خواربارفروشی ها، داروخانه ها و پمپ بنزین ها به طور عادی باز هستند. خانواده ها به دو بازتماشاماینده محدود می شوند، چهار نفر در روز کریسمس و سال نو.

تایز نیمانسدریک، خبرنگار روزنامه هلندی NCR است. او می گوید: صادقانه بگویم، در هلند ناامیدی زیادی وجود دارد. مردم واقعاً راهی برای خروج نمی بینند. منظورم این است که به همه ما قول داده شده بود که بعد از واکسیناسیون کامل، همه چیز حل گردد و کم و بیش رهایی پیدا کنیم. و اکنون معلوم شده است که ما تقریباً به همان جایی که در ابتدای همه گیری بودیم بازگشته ایم.

86 درصد از بزرگسالان در هلند بر ضد کرونا واکسینه شده اند اگرچه این کشور از نظر دریافت دوز سوم واکسن های تقویتی از همسایگان خود بسیار عقب است. تایز نیمانسدریک می گوید دولت هلند نیز محدودیت های خود را درباره ماسک ها پس از تابستان به طور کامل کنار گذاشت. او می افزاید: ما دوستی داشتیم که از ایالات متحده به دیدارمان آمده بود. گمان کنم اواخر اکتبر بود. و او از تماشا مردمی که در اطراف راه می رفتند، چنان شوکه شد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، انگار همه چیز عادی بود؛ بدون یک بیماری همه گیر.

اما در اواخر ماه نوامبر، دولت بار دیگر استفاده از ماسک ها را اجباری کرد و با افزایش مجدد موارد ابتلا، منع آمد و شد را اعمال کرد. این وضع، معترضان عصبانی را در چندین شهر هلند به خیابان ها کشاند که اتومبیل ها را آتش زدند و با پلیس درگیر شدند.

تایز نیمانسدریک می گوید دولت، همه گیری را به شیوه ای شلخته و نامنظم مدیریت نموده است. به گفته او، کشورهای جنوب اروپا کار بسیار بهتری در این حوزه انجام داده اند. او می گوید: من تابستان در ایتالیا بودم و آنها در زدن ماسک و رعایت قوانین بسیار سختگیر بودند. به نظر می رسد بیماری را واقعا جدی می گیرند.

در انتهای این گزارش آمده است: کشورهای به اصطلاح کارآمد اروپای شمالی در مقایسه با شرایط حاکم بر جنوب اروپا شرایط نامطلوبی داشته اند. و تا کنون، ارقام این موضوع را تایید می نمایند. به عنوان مثال، با جمعیت مشابه، بریتانیا حدود 89 هزار مورد ابتلا در روز دارد و ایتالیا کمتر از 8 هزار.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1910

به "تور هلند: ناخرسندی مردم هلند از اعمال قرنطینه کامل در آستانه کریسمس و سال نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: ناخرسندی مردم هلند از اعمال قرنطینه کامل در آستانه کریسمس و سال نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید