موج دوم کرونا در راه سمنان، ممانعت از ورود مسافران به داخل شهرهای استان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان سمنان و درگیری جدی بعضی استان های همجوار آن با کرونا گفت: سمنان در حصار استان های در معرض جدی کرونا است.

موج دوم کرونا در راه سمنان، ممانعت از ورود مسافران به داخل شهرهای استان

با تور عمان پاییزی از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

دکتر نوید دانایی در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان از کوشش پرسنل این دانشگاه برای مقابله جدی با کرونا در این استان پهناور اطلاع داد و اظهار کرد: با وجود تمهیدات اندیشیده شده در استان، اما استان سمنان در حصار استان هایی است که در معرض جدی کرونا هستند و از همین رو باید در مورد ترددهای بین شهری هوشیاری لازم را داشته باشیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین کانون های کرونا در استان های تهران، قم و گیلان بوده و کرونا در استان های مازندران و خراسان رضوی هم در حال گسترس است ادامه داد: تمامی این استان ها به گونه ای در همجوار استان سمنان قرار دارند و از این رو برای مقابله با کروناویروس باید تمهیدات ویژه ای برای تردد بین این استان ها اندیشیده گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تامین بخشی از احتیاج استان به ماسک اطلاع داد و گفت: براساس قراردادی که با یکی از شرکت ها انعقاد شده در روزهای آینده 10 هزار ماسک در بین اقشار مختلف مردم در استان توزیع می گردد.

وی با تقدیر از کوشش های استاندار سمنان برای رفع احتیاجهای این استان اظهار امیدواری کرد: کمبود بعضی اقلام و از جمله ماسک در استان سمنان در کمترین زمان ممکن رفع گردد.

دانایی از مطلوب بودن فرایند بهبود افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان اطلاع داد و از مردم استان خواست: برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان امیدوار باشند .

این فوق تخصص از پیگیری جدی درمان مبتلایان در استان اطلاع داد و اعلام نمود: پنج بیمار مبتلا به کرونا در روزهای گذشته در سمنان بهبود یافتند که این آمار بسیار قابل توجه است.

وی بر ضرورت آمادگی دستگاه ها برای همکاری با مسوولان حوزه سلامت تاکید و توضیح داد: تمامی سالن های چند منظوره برای مقابله با بیماری کرونا در صورت لزوم باید در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی استان قرار گیرد و دستگاه های اجرایی آمادگی های لازم را داشته باشند. هعمچنین تمامی سالن ها و سوله ها باید در صورت احتیاج و اگر شرایط وخیم شد به تخت های بیمارستانی مجهز گردد تا پذیرش بیماران تسهیل گردد.

دکتر دانایی با اشاره به قدرت بالای شیوع این ویروس بر ضرورت کاستن از اجتماعات در استان تاکید و اظهار کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی باید از برگزاری جلسه های غیرضرور پرهیز نمایند و نشست های مختلف به وسیله ویدئو کنفرانس انجام گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اذعان به اینکه موج دوم کرونا ویروس در استان سمنان در راه است اضافه نمود: باید مردم نسبت به گسترش این ویروس خطرناک هوشیار باشند.

وی با اشاره به عدم رعایت توصیه های متخصصان از سوی بعضی از مردم گفت: با کاهش ساعت اداری، قرار بود که مردم در خانه ها بمانند اما این امر موجب شد تا مردم در بعضی از ساعات روز، تردد قابل توجهی در شهرها داشته باشند.

این پزشک از افراد سالمند خواست: تا می توانند در خانه ها بمانند و به توصیه ها توجه نمایند چرا که با رعایت نکات بهداشتی مسائل شیوع کرونا یکی پس از دیگری رفع می گردد.

وی گفت: باید تمامی دستگاه های اجرایی و شخصیت های حقیقی و حقوقی در قالب های مختلف برای اطلاع رسانی برای آموزش مقابله با کرونا به یاری دانشگاه علوم پزشکی استان بشتابند.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان از استقرار نیروهای هلال احمر در ورودی شهرهای استان اطلاع داد و گفت: به منظور مقابله با شیوع کروناویروس از ورود مسافران به داخل شهرها ممانعت می گردد.

وی با بیان اینکه تمامی سناریوها برای وقوع کرونا ویروس تدوین شده است افزود: برای شدت یا ضعف شیوع این ویروس برنامه ریزی های کلانی اجرا شده است.

دانایی بر برخورد با سودجویان تاکید نمود و گفت: بسیاری از دلالان این روزها ماسک 700 تومانی را 10 هزار تومان می فروشند که باید به حال این افراد خبیث اظهار تاسف کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 835

به "موج دوم کرونا در راه سمنان، ممانعت از ورود مسافران به داخل شهرهای استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج دوم کرونا در راه سمنان، ممانعت از ورود مسافران به داخل شهرهای استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید