منطقه یورو تا یکشنبه برای دستیابی به توافق با یونان مهلت داد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران: اعضای منطقه یورو تا روز یکشنبه آینده به یونان مهلت دادند تا پیشنهاد مربوط به اجرای اصلاحات در ازای دریافت یاری اقتصادی جدید را ارائه کند.

منطقه یورو تا یکشنبه برای دستیابی به توافق با یونان مهلت داد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یونان در صورتی که نتواند نهادهای بین المللی را برای اعطای یاری مالی جدید متقاعد کند، به خاطر بحران بدهی ورشکست خواهد شد و در آستانه خروج از منطقه یورو قرار می گیرد.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا در کنفرانس خبری شب گذشته تاکید نمود: تنها 5 روز فرصت باقی مانده است. تا به امروز من از صحبت کردن درباره ضرب الاجل خودداری نموده بودم ولی امشب مجبور هستم تا با صدای بلند و شفاف اعلام کنم که ضربا الاجل نهایی این هفته به خاتمه خواهد رسید.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان تا روز آدینه مهلت دارد تا پیشنهادات خود را ارائه کند ولی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید نموده است که امیدوار است تا روز پنج شنبه بتواند تعهدات مربوط به اجرای اصلاحات مالی و مالی را از نخست وزیر یونان بگیرد. تنها در این صورت خواهد بود که مرکل می تواند از مجلس آلمان بخواهد تا اجازه مذاکره بر سر برنامه جدید یاری مالی به یونان را بدهد.

رهبران 19 کشور منطقه یورو در خاتمه نشست روز سه شنبه تصمیم گرفتند تا در نشست دیگری که قرار است یکشنبه برگزار گردد، در مورد سرنوشت یونان تصمیم بگیرند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز تاکید نمود که بانک مرکزی اروپا تضمین داده است تا نقدینگی حداقل مورد احتیاج بانک های یونانی را تا روز یکشنبه تامین کند.

تسیپراس نیز پس از خاتمه نشست رهبران منطقه یورو تاکید نمود: مذاکرات در فضای مثبتی انجام شد. فرایند کاملا سریع خواهد بود. کار ارائه پیشنهادات جدید طی ساعات آینده شروع می گردد و هدف این است که نهایتا تا خاتمه هفته این فرایند خاتمه یابد.

تاسک نیز هشدار داد: شکست در دستیابی به توافق با یونان، موجب تضعیف صندلی اتحادیه اروپا در دنیا خواهد شد. اتحادیه اروپا اکنون با حساس ترین لحظه در تاریخ خود روبرو است.

متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا نیز تاکید نمود که توپ اکنون در زمین یونان است. یکشنبه آخرین نشست در مورد یونان خواهد بود.

بیش از 61 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با شرایط درخواستی وام دهندگان بین المللی برای اعطای یاری های مالی جدید به این کشور مخالفت کردند.نتایج این همه پرسی احتمال خروج یونان از منطقه یورو و بازگشت به سیستم پولی دراخما را تقویت نموده است.

یونان به خاطر بحران بدهی در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 965

به "منطقه یورو تا یکشنبه برای دستیابی به توافق با یونان مهلت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه یورو تا یکشنبه برای دستیابی به توافق با یونان مهلت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید