واکنش های همراه با ترس و نگرانی آلمان به نتایج همه پرسی ایتالیا

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مقامات آلمانی واکنش های همراه با ترس و نگرانی را به شکست همه پرسی اصلاحات قانون اساسی مد نظر نخست وزیر ایتالیا و اعلام کناره گیری وی نشان دادند.

واکنش های همراه با ترس و نگرانی آلمان به نتایج همه پرسی ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با ایتالیا تور ارزان همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره اعلام کناره گیری متئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا بعد از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی در این کشور که روز گذشته برگزار گردید اظهار تاسف کرد.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در برلین بیان کرد که صدر اعظم آلمان با رنتسی همکاری بسیار خوب و مطمئنی را داشت و از فرایند اصلاحات وی حمایت می کرد. همزمان دولت آلمان احترام زیادی برای این تصمیم دموکراتیک در ایتالیا قائل است.

وی تاکید نمود که همچنین مرکل از دولت بعدی ایتالیا یک همکاری تنگاتنگ مبتنی بر دوستی و شراکت را درخواست می نماید.

روز گذشته بیشتر قریب به اتفاق ایتالیایی ها در یک همه پرسی به طرح اصلاح قانون اساسی مد نظر رنتسی رای منفی دادند. حدود 59 درصد از شهفرایندان ایتالیایی به این طرح رای منفی و 41 درصد نیز به آن رای مثبت دادند. نخست وزیر ایتالیا نیز بعد از این شکست کناره گیری خود را بیان کرد. به این ترتیب چهارمین اقتصاد ملی بزرگ اتحادیه اروپا حالا در معرض خطر یک بحران دولتی قرار می گیرد.

زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان نیز بعد از شکست این همه پرسی در ایتالیا این کشور را به ادامه راستا اصلاحات فراخواند.

وی با تاکید بر اینکه از وقفه در فرایند اصلاحات تنها پوپولیست ها سود می برند گفت: نتیجه این همه پرسی برای ایتالیا و رنتسی که کشورش را در سال های اخیر در بسیاری زمینه ها در راستا پیشرفت راهنمایی نموده است تلخ است.

وزیردارایی آلمان نیز خروجی همه پرسی ایتالیا را خطری برای منطقه یورو ارزیابی ننموده و امروز دوشنبه در ملاقات وزرای دارایی منطقه یورو در بروکسل بیان کرد که من اعتقاد دارم که هیچ دلیلی وجود ندارد که حالا از یک بحران یورو سخن بگوییم. وی توصیه کرد که اتحادیه اروپا با خونسردی به این مسئله واکنش نشان دهد.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز با توجه به نه ایتالیایی ها به طرح اصلاح قانون اساسی مد نظر نخست وزیر این کشور در این باره ابراز نگرانی نموده و گفت: این مسئله قطعا سهم مثبتی در یکی از سخت ترین دوران های اروپا نخواهد داشت.

وی که امروز دوشنبه در آتن و در تبادل نظر با نخست وزیر یونان سخن می گفت توضیح داد که وی با نگرانی به نتایج این همه پرسی می نگرد. بحران دولتی در ایتالیا باید هر چه سریع تر سرانجام یابد.

اشتاین مایر بر این باور است که نخست وزیر ایتالیا اقدامات درست و ضروری را انجام داده است اما از طرف رای دهندگان ایتالیایی پاداش آن را دریافت نکرد.

همچنین دیگر سیاستمداران آلمانی هم به نتایج همه پرسی ایتالیا واکنش نشان دادند.

رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم امروز (دوشنبه) تاکید نمود که بعد از این همه پرسی شکست خورده مناسبات این کشور با اسپانیا در معرض خطر قرار می گیرد. دولت آلمان باید خود را برای آشوب ها در منطقه یورو آماده کند و همزمان باید این مسئله برای برلین روشن گردد که بحران های مالی خانگی با استانداردهای ما قابل حل نیست.

وی در عین حال تاکید نمود که شکست نخست وزیر ایتالیا در این همه پرسی نباید به عنوان پیروزی پوپولیست ها و پیامی علیه اروپا ارزیابی گردد.

رئیس حزب سبز آلمان نیز درباره عواقب این همه پرسی برای اتحادیه اروپا هشدار داده و تاکید نمود که نه ایتالیایی ها به این همه پرسی هم ایتالیا و هم اروپا را گرفتار چالش هایی می نماید.

کاتیا کیپینگ، از سیاستمداران بلند پایه حزب چپ آلمان البته نتایج این همه پرسی را تمجید نموده و گفت: ایتالیایی ها علیه بهترین دوست مرکل در ایتالیا تصمیم گیری کردند و به این ترتیب سیاست بحران اروپایی سال های گذشته را مجازات کردند.

نتایج همه پرسی ایتالیا با استقبال بسیاری از جنبش های پوپولیستی در سراسر اروپا روبرو شد.

یکی از مقامات حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز ضمن استقبال از نتایج این همه پرسی و انتقاد از سیاست های مالی نخست وزیر ایتالیا خواهان خروج این کشور از اتحادیه اروپا شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 738

به "واکنش های همراه با ترس و نگرانی آلمان به نتایج همه پرسی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های همراه با ترس و نگرانی آلمان به نتایج همه پرسی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید