مقامات آمریکا: فرانسه در تلاش برای انزوای ترامپ در گروه 7 است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ایرنا نوشت: مقامات آمریکا بر خلاف تصور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، بر این باورند که فرانسه در نشست گروه 7، با پرداختن به مسائل بی اهمیت برای آمریکا همچون مسائل اقلیمی، سعی در منزوی و خجالت زده کردن رئیس جمهوری ایالات متحده دارد.

مقامات آمریکا: فرانسه در تلاش برای انزوای ترامپ در گروه 7 است

به نوشته تارنمای خبری بیزینس استاندارد، رئیس جمهوری آمریکا به رغم انتقاد دستیارانش از روند برگزاری نشست گروه 7 و مسائل مطرح شده توسط فرانسه، به صورت عمومی از امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود تقدیر و ستایش کرد.

ترامپ روز شنبه پس از ورود به محل برگزاری نشست گروه هفت در یک شهر ساحلی در جنوب غربی فرانسه، با مکرون ناهار خورد.

اگرچه ترامپ در جریان نهار خصوصی خود با مکرون در آغاز نشست گروه 7، از روابط ویژه با همتای فرانسوی خود صحبت کرد، اما دستیاران ترامپ بر این باورند که فرانسه این نشست را به گونه ای ترتیب داده است که با تمرکز بر روی مسائلی همچون تغییرات اقلیمی که از نظر آمریکا بی اهمیت است، به خجالت زده کردن و ضدیت با واشنگتن بپردازد.

نشریه بلومبرگ در گزارشی نوشت که مقامات آمریکا، مکرون را به تلاش برای منزوی کردن ترامپ با تمرکز بر روی مسائلی همچون تغییرات آب و هوایی که خود ترامپ نیز بر سر آن با دیگر کشورها تقابل دارد، متهم می کنند.

نشریه نیویورک تایمز نیز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا می گوید که مکرون با پرداختن و تمرکز بر موضوع تغییرات اقلیمی، درآمدها، برابری جنسیتی و همچنین توسعه آفریقا، سعی در جذب و خوشنودی مخاطبان داخلی خود دارد.

این درحالی است که آمریکایی ها پیش بینی کرده بودند که در این نشست بیشتر بر مسائلی همچون امنیت ملی و رکود مالی بالقوه تمرکز شود.

آنها در مصاحبه با بلومبرگ مدعی شدند که فرانسه موضوع تغییرات اقلیمی را برای خجالت زده کردن ترامپ مطرح می کند، هرچند مقامات فرانسه گفتند که از ابتدا نیز قصد نادیده دریافت این مسائل را نداشته اند.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود از برنامه اش برای خروج این کشور از توافق آب و هوایی پاریس خبر داده بود که نقدها بین المللی را به دنبال داشت. او معتقد است این توافق به میلیون ها فرصت شغلی در این کشور خسارت وارد می کند. از این رو سال 2017 میلادی در نامه ای تصمیم خروج این کشور از توافق اقلیمی پاریس را به سازمان ملل متحد گفت که نفس در سینه جامعه دیپلماتیک، علمی و زیست محیطی دنیا حبس شد.

توافق پاریس در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه ای، سازگاری و امور مالی است که از سال 2020 میلادی آغاز خواهد شد.

کشورهای فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، آمریکا، آلمان و ژاپن قرار است روزهای شنبه تا دوشنبه 24 تا 26 آگوست (2 تا 4 شهریور) در شهر بیاریتز فرانسه با یکدیگر دیدار و مصاحبه کنند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 399

به "مقامات آمریکا: فرانسه در تلاش برای انزوای ترامپ در گروه 7 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات آمریکا: فرانسه در تلاش برای انزوای ترامپ در گروه 7 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید