مادران باید تغذیه سالم در اختیار کودک قرار دهند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت ضروری است که مادران به بچه ها تغذیه سالم دهند تا سلامت بدنشان حفظ گردد.

مادران باید تغذیه سالم در اختیار کودک قرار دهند

به گزارش خبرنگاران، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کم خونی در یادگیری و حافظه بچه ها تاثیرگذار است؛ بنابراین آن ها باید راس ساعت مناسبی بخوابند تا مواد مغذی به بدنشان برسد و فقر آهنشان جبران گردد و به اینصورت بدنشان سالم باشد.

او اضافه کرد: آنالیز فرایند رشد کودک روی نمودار رشد بسیار مهم است و این فرایند باید به صورت صعودی حرکت کند، هر گونه کندی در این فرآیند باید پیگیری گردد و پزشک باید هر سه ماه یک بار برنامه غذایی کودک را آنالیز کند تا رشد متناسب او حفظ گردد.

جوزدانی توضیح داد: مادران باید همیشه تغذیه سالم در اختیار بچه ها قرار دهند و هیچ وقت تا سن مدرسه خوراکی مضر به آن ها داده نگردد و نباید فست فود ها و انواع غذا های ناسالم مانند پفک، ساندویج، پیتزا، پنیر پیتزا و ... به بچه ها معرفی گردد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: الگوی تغذیه ای بسیار حائز اهمیت است و اگر فردی در سنین کودکی سمت غذا های ناسالم نرود دیگر در سنین بزرگسالی به مصرف آن ها تمایل نخواهد داشت؛ بنابراین باید تغذیه سالم بچه ها حفظ گردد و آن ها همیشه به سمت و سوی مصرف غذا های سالم مانند انواع مغز ها گرایش داشته باشند و بتوانند در بزرگسالی هم رعایت آن ها را حفظ نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2011

به "مادران باید تغذیه سالم در اختیار کودک قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادران باید تغذیه سالم در اختیار کودک قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید