لاوروف: سرنوشت ونزوئلا باید به دست مردم این کشور مشخص گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزیر خارجه روسیه با انتقاد از کمپین بی سابقه ای که آمریکا برای براندازی حکومت ونزوئلا به راه انداخته تأکید کرد، سرنوشت ونزوئلا باید به دست مردم این کشور مشخص گردد.

لاوروف: سرنوشت ونزوئلا باید به دست مردم این کشور مشخص گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است، آمریکا کمپینی بی سابقه برای سرنگون کردن حکومت مشروع ونزوئلا به راه انداخته است.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، لاوروف در ادامه تأکید کرد، این عادت واشنگتن است که به ملت هایی که قصد راه اندازی جنگ علیه آنها را دارد، می گوید، نیات آمریکا خوب است.

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود در مسکو گفت: کوشش ها برای تحمیل تغییر حکومت در کاراکاس هیچ وجه اشتراکی با فرایندهای دموکراتیک ندارد و صرفا چشم انداز راهکار سیاسی را در این کشور تضعیف می نماید.

وی در ادامه توضیح داد: این کمپین بی سابقه به رهبری واشنگتن برای براندازی حکومت مشروع در ونزوئلا نقض آشکار قوانین بین المللی است.

لاوروف ادامه داد: این مشخصه خاص آمریکا طی دهه های گذشته است که مدام به اعمال زور می پردازد و توجیهش این است که برای ایجاد دموکراسی، رفاه و حفظ حقوق بشر ملتی که علیه آن جنگ به راه انداخته کوشش می نماید.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تأکید کرد، سرنوشت ونزوئلا صرفا باید به دست مردم این کشور معین گردد و تمام نیروهای سیاسی در ونزوئلا باید در روند گفت وگوها حاضر باشند.

بنا بر گزارش راشاتودی، این اظهارات وزیر خارجه روسیه در رابطه با کاراکاس در آستانه دیدارش با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در فنلاند مطرح شده است. لاوروف قرار است امروز در فنلاند با پامپئو دیدار و گفت وگو داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه با سرزنش واشنگتن به خاطر ارائه راهکار های یکجانبه گفت: همکاری میان روسیه و آمریکا می تواند نقش مهم و مثبتی در حل اکثر مسائل داشته باشد البته به شرطی که ما این همکاری را مبتنی بر اصل کوشش برای یافتن روینمودهای مشترک قرار دهیم... امیدواریم که عقل سلیم پیروز گردد.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز در سرانجام از مسکو به خاطر حمایت از حفظ حاکمیت ونزوئلا و اجرای قوانین بین المللی قدردانی کرد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا در پیغامی ویدیویی خطاب به مردم ونزوئلا مدعی شد: اکنون زمان انتقال قدرت است و واشنگتن به عنوان شریک این کشور آمریکای لاتین در هر لحظه از این جهت در خدمت خواهد بود. پیغام من به مردم ونزوئلا واضح است. آمریکا در کوشش برای آزادی و دموکراسی همراه با شما پایدار ایستاده است. شجاعت و صدای شما ونزوئلا را در جهت آزادی و رفاه قرار خواهد داد و ما در هر لحظه از آن با شما همکاری خواهیم کرد. (جزئیات بیشتر)

مایک پامپئو چهارشنبه گذشته نیز ضمن تهدید دولت قانونی ونزوئلا گفت، در صورت لزوم واشنگتن آماده ورود به جنگ با این کشور است. به نوشته خبرگزاری رویترز، پامپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که اقدام نظامی ممکن است و اگر ضروری باشد، آمریکا آن را انجام خواهد داد.(جزئیات بیشتر)

خوان گوایدو رئیس جمهور خود خوانده این کشور نیز بهمن گذشته در حالی که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت با حمایت های علنی آمریکا ضمن به راه انداختن آشوب ها و اعتراض هایی علیه دولت مادورو، خود را رهبر مخالفان خطاب کرد و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

در حالی که واشنگتن و بعضی متحدانش سعی در ایجاد آشوب و تغییر نظام در ونزوئلا دارند، روسیه، چین، ترکیه، ایران ،کوبا و بعضی کشورهای دیگر حمایت خود را از رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام نموده اند.

خوان گوایدو رئیس جمهور خوخوانده ونزوئلا که روز گذشته به شکست خود برای کودتا علیه دولت نیکلاس مادورو اذعان نموده بود، در یک مصاحبه با شبکه بی بی سی در پاسخ به این سوال که آیا از مداخله نظامی آمریکا استقبال می نماید گفت: من تمامی گزینه ها را در صورت لزوم ارزیابی می کنم. (جزئیات بیشتر)

خورخه آریزا وزیر خارجه ونزوئلا که روز گذشته برای دیدار با وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر نموده بود، امروز در سفارت ونزوئلا در روسیه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور خودخوانده این کشور درباره دخالت نظامی خارجی در ونزوئلا گفت که کشورش آماده نابود کردن دشمن است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 277

به "لاوروف: سرنوشت ونزوئلا باید به دست مردم این کشور مشخص گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: سرنوشت ونزوئلا باید به دست مردم این کشور مشخص گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید