قیمت موز از کیلویی 40 هزار تومان گذشت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، قیمت موز به عنوان میوه وارداتی در بازار تهران از کیلویی 40 هزار تومان عبور کرد که دلیل عمده آن را در انحصاری بودن واردات این محصول گرمسیری باید جستجو کرد.

قیمت موز از کیلویی 40 هزار تومان گذشت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، قیمت موز در روز های گذشته افزایش آرام آرام خود را شروع کرد و امروز از کیلویی 40 هزار تومان گذشت.

گزارش میدانی حاکی است؛ قیمت هر کیلوگرم موز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران 38 هزار تومان به فروش می رود و این محصول وارداتی در بازار تهران کیلویی بیش از 40 هزار تومان عرضه می گردد.

در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به دلیل آن که به نرخ های مصوب جور در نمی آید، از مدت ها قبل موز عرضه نمی گردد.

یک مغازه دار در منطقه 19 تهران گفت: قیمت موز بیش از اندازه گران شده و واقعا دلیل آن را نمی دانیم. قیمت ها در میدان مرکزی میوه و تره بار به شدت بالاست و قیمت خرده فروشی در مناطق شمال تهران به 50 هزار تومان هم رسیده است، اما در مناطق ضعیف تر مجبور هستیم با قیمت پایین تری بفروشیم.

موز جزو 4 میوه مجاز برای واردات است که عمدتاً از کشور های آفریقایی وارد می گردد.

گفته می گردد که واردات این محصول بیشتر انحصاری است و توسط افرادی که تعداد آن ها به انگشتان دست هم نمی رسد، وارد می گردد.

موز محصول میوه گرمسیری است و در کشور ما به صورت تجاری پرورش نمی یابد. از سال های گذشته این محصول وارد کشور شده و ذائقه مردم را به سمت این محصول عوض کرد، به طوری که اکنون این میوه با عنوان محصول لوکس در میهمانی ها و یا میوه مناسب برای عیادت ها استفاده می گردد.

کارشناسان معتقدند که خداوند هر محصولی را بر اساس منطقه و احتیاج انسان ها خلق نموده و اگر محصولی در یک منطقه رشد نمی کند، مفهوم آن این است که انسان های آن منطقه به مواد و املاح موجود در آن میوه احتیاجی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1424

به "قیمت موز از کیلویی 40 هزار تومان گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت موز از کیلویی 40 هزار تومان گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید