قیمت مرغ به 40 هزار تومان رسید

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مردم گله مندند که چرا باید مرغ دولتی با قیمت 24900 تومان به آن ها نرسد و مجبور باشند علیرغم توزیع نهاده ها با ارز 4200 تومانی مرغ را به صورت آزاد با قیمت حدود 40 هزار تومان بخرند.

قیمت مرغ به 40 هزار تومان رسید

به گزارش ایسنا؛ علیرضا عباسی در جلسه آنالیز فرایند نوسانات توزیع و قیمت مرغ در بازار استان البرز که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و نظارتی در خانه ملت برگزار گردید، اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هشدار دادیم که ما شب عید، مشکل مرغ را خواهیم داشت؛ با وجود گزارش های دستگاه های اجرائی متاسفانه، تدبیری صورت نگرفت و این امر محقق شد و صف های مرغ در استان ها بوجود آمد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: گلایه مردم از تبعیض هاست و گله مندند که چرا باید مرغ دولتی با قیمت 24900 تومان به آن ها نرسد و مجبور باشند علیرغم توزیع نهاده ها با ارز 4200 تومانی مرغ را به صورت آزاد با قیمت حدود 40 هزار تومان بخرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به این نکته که در بحث قیمت مرغ چقدر با آقایان سروکله زدیم که قیمت را به نحوی مشخص کنید که سود متناسبی هم برای مرغدار لحاظ گردد؛ توضیح داد: اگر قیمت واقعی می شد و نظارت بر آنهم صورت می گرفت؛ هم فراوری کننده و هم مصرف کننده منتفع می شدند، ولی متاسفانه می بینیم که هیچگونه تنظیم بازاری صورت نمی گیرد و قیمت گذاری واقعی نمی گردد.

این نماینده مجلس اضافه نمود: این دولت نشان داده است در مدیریت ارز 4200 تومانی هیچ توانی ندارد.

عباسی احتیاج استان به مرغ را متغیر از 100 تا 300 تن دانست و تاکید نمود: آمار کلی برای احتیاج استان وجود ندارد و ضروری است که در این مسئله تدابیر لازم اتخاذ گردد.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد اعلام کرد: در بحث فراوری مرغ در استان عقب هستیم و نمی توان نگاه استان به استان های دیگر باشد. اگر استان های دیگر که بخشی از مازاد فراوری خود را در اختیار استان ما قرار می دهند با مشکل روبرو شوند، عرضه مرغ در بازار استان به مشکل برمی خورد. ضمانت اجرایی در تامین مرغ از استان های دیگر وجود ندارد و ضروری است توجه مسئولان استانی معطوف به این مشکل باشد که در تامین احتیاج استان تا حد ممکن خودکفا باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1753

به "قیمت مرغ به 40 هزار تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ به 40 هزار تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید