طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو به 4 روش با طعم بازاری و سنتی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یخ در بهشت آلبالو یکی از خوشمزه ترین انواع نوشیدنی خنک تابستانی است که می تواند بدنتان را از درون خنک کند و کم آبی بدن را جبران کند. در طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو معمولاً هم از استفاده می شود و هم آب آلبالوی تازه و. اما چگونه یخ در بهشت آلبالو درست کنیم؟ آیا می دانید برای تهیه یخ در بهشت آلبالو با آب آلبالو از چه ترکیباتی استفاده می شود. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو به چند روش مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالو پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو به 4 روش با طعم بازاری و سنتی

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با آلبالوی تازه

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت آلبالویی

  • آلبالو: 1 کیلوگرم
  • شکر: 200 گرم
  • آب لیموترش تازه: 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل: 1/8 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالویی

در گرمای تابستان هیچی چیزی به مقدار یک خوش طعم نمی تواند حالتان را سر جا بیاورد. یخ در بهشت آلبالویی با رنگ قرمز مجذوب کننده و طعم ملسی که دارد می تواند تشنگی شما را برطرف کنید و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم کند. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن یخ در بهشت آلبالو آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن آلبالوها

در اولین مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو باید آلبالوها را بشویید و سپس با استفاده از یک سیخ چوبی یا نی پلاستیکی هسته آلبالوها را جدا کنید. برای جدا کردن هسته آلبالو می توانید از هر روشی که مد نظرتان است استفاده می کنید.

مرحله دوم؛ قرار دادن آلبالو، شکر و لیموترش روی گاز

در این مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو باید آلبالوها را در قابلمه بریزید. شکر و آب لیموترش تازه را اضافه کنید. سپس قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا شکر به آرامی در آب آلبالوها حل شود.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد یخ در بهشت

در این مرحله باید مواد یخ در بهشت را هر از چند گاهی روی گاز هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. بعد از ترکیب شدن مواد شعله گاز را تا آخرین حد کم کنید و اجازه دهید که آلبالوها برای 2 تا 3 دقیقه دیگر بجوشند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا مواد یخ در بهشت خنک شود.

مرحله چهارم؛ رد کردن مواد از صافی

در این مرحله باید یک صافی را روی یک ظرف بگذارید. حال مواد یخ در بهشت را داخل صافی بریزید و با پشت قاشق خوب مواد را فشار دهید تا آلبالوها کاملاً له شوند و از صافی عبور کنند.

مرحله پنجم؛ قرار دادن مواد یخ در بهشت در فریزر

بعد از این که مواد یخ در بهشت آلبالو را از صافی رد کردید، باید آن را در ظرفی کم عمق و درب بسته بریزید و برای 3 تا 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا مواد یخ در بهشت کاملاً یخ بزند.

مرحله ششم؛ سرو کردن یخ در بهشت آلبالو

بعد از 3 تا 4 ساعت که مواد یخ در بهشت کاملاً منجمد شدند، باید آن ها را از فریزر خارج کنید و هم بزنید و دوباره برای 1 ساعت در فریزر بگذارید. برای سرو کردن یخ در بهشت می توانید آن را با قاشق بتراشید و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. برای تزیین یخ در بهشت آلبالو می توانید از چند برگ نعنا تازه و یا برش های لیمو ترش و آلبالو استفاده کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالویی با آب آلبالو

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت آلبالویی با آب آلبالو

  • شکر: 200 گرم
  • آب لیموترش تازه: 2 قاشق غذاخوری
  • آب آلبالو: 1 لیتر

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو خیابانی با آب آلبالو

اگر دوست دارید یخ در بهشت آلبالو به سبک خیابانی را به روش راحت تری آماده کنید، می توانید به جای میوه آلبالو از آب آلبالو برای تهیه یخ در بهشت استفاده کنید. برای این کار می توانید آب آلبالوها را به هر روشی که مد نظرتان آماده کنید و این یخ در بهشت را با آن درست کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن یخ در بهشت آلبالو با آب آلبالو آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن مواد یخ در بهشت

در اولین مرحله از آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالو باید شکر، آب آلبالو و آب لیموترش را ترکیب کنید و روی حرارت میانه قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. بعد از جوشیدن آب آلبالو شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید شکر کاملاً در آب آلبالو حل شود.

مرحله دوم؛ قرار دادن یخ در بهشت در فریزر

بعد از آماده شدن مواد یخ در بهشت آلبالویی سنتی باید آن را در قالب فلزی با قطر کم بریزید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً یخ بزند و سفت شوند. بعد از 4 ساعت قالب را از فریزر خارج کنید و یخ در بهشت را با هم مخلوط کنید و دوباره در فریزر بگذارید.

مرحله سوم؛ سرو کردن یخ در بهشت

بعد از حدود 1 ساعت یخ در بهشت آلبالوی خوشمزه شما آماده است. حال می توانید آن را با قاشق یا اسکوپ بتراشید و در ظروف مورد نظرتان بریزید و با آلبالوی تازه تزیین کنید و میل کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با شربت

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت آلبالو با شربت

  • شربت آلبالو: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر (اختیاری): به میزان لازم
  • تخم شربتی: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو بدون میوه

اگر به آلبالوی تازه دسترسی ندارید، می توانید با استفاده از شربت های آماده آلبالو و یا حتی شربت آلبالوی خانگی که از قبل آماده کرده اید نیز یک یخ در بهشت آلبالو خوشمزه و خنک آماده کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن یخ در بهشت بدون میوه با شربت آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن شربت آلبالو

در اولین مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت آلبالویی باید شربت آلبالو را آماده کنید. برای این کار در یک لیوان شربت را با آب ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا ذرات شربت در آب حل شود.

مرحله دوم؛ آماده کردن تخم شربتی

برای درست کردن تخم شربتی باید ابتدا آن را در چای صاف کن بریزید و زیر آب بگیرید و سپس آن را یک کاسه بریزید. میزانی آب جوش به تخم شربتی ها اضافه کنید و اجازه دهید تا دانه های تخم شربتی در آب جوش باز شوند.

مرحله سوم؛ قرار دادن شربت در فریزر

در این مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو و تخم شربتی باید تخم شربتی ها را با شربت آلبالو ترکیب کنید. سپس این شربت را در یک ظرف کوچک بریزید و برای چند ساعت در فریزر بگذارید.

مرحله چهارم؛ سرو کردن یخ در بهشت آلبالو

بعد از چند ساعت یخ در بهشت را هم بزنید و دوباره در فریزر قرار دهید. در نهایت آن را از فریزر خارج کنید و بعد از هم زدن در ظرف مورد نظرتان بریزید و نوش جان کنید.

نکته: یخ در بهشت آلبالو را با پودر شربت آلبالو به همین روش هم می توانید درست کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته

برای تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته باید 1/2 لیوان فرانسوی نشاسته را با 1/5 لیوان آب و 2 لیوان آب آلبالو ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود. در نهایت این ترکیب را همانند روش های قبل در فریزر قرار دهید و بعد با قاشق بتراشید و داخل ظرف دلخواه بریزید و میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ و خوشمزه

نکات و فوت و فن های طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو

*برای خوش طعم شدن یخ در بهشت آلبالو می توانید از میزانی گلاب استفاده کنید.

*استفاده از پوست رنده شده لیموترش می تواند عطر فوق العاده ای به یخ در بهشت خانگی شما ببخشد.

*اضافه کردن آب لیموترش به یخ در بهشت آلبالو اختیاری است، اما موجب خوش عطر و طعم شدن یخ در بهشت شما می شود.

*هم زدن یخ در بهشت بعد از زدن آن یکی از مهم ترین مراحل درست کردن یخ در بهشت خانگی است که موجب می شود تا دسر شما بافتی یخی و نرم داشته باشد و سفت نشود.

سوالات متداول

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته چگونه است؟

برای تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته باید 1/2 لیوان فرانسوی نشاسته را با 1/5 لیوان آب و 2 لیوان آب آلبالو ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی حرارت ملایم بجوشانید و بعد در فریزر قرار دهید. در نهایت یخ در بهشت را با قاشق بتراشید و داخل ظرف دلخواه بریزید.

چرا باید در دستور پخت یخ در بهشت آن را بعد از منجمد شدن هم بزنید؟

هم زدن یخ در بهشت بعد از زدن آن یکی از مهم ترین مراحل درست کردن یخ در بهشت خانگی است که موجب می شود تا دسر شما بافتی یخی و نرم داشته باشد و سفت نشود.

منبع: افق کوروش
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2133

به "طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو به 4 روش با طعم بازاری و سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو به 4 روش با طعم بازاری و سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید