سالانه بیش از 8 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر ایلام تولید می شود

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: سالانه 8300 تن گوشت قرمز توسط عشایر ایلام تولید می شود.

سالانه بیش از 8 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر ایلام تولید می شود

به گزارش از , سلیمی مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: در استان ایلام 9 هزار و 736 خانوار با جمعیتی 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه مستقل در 95 کانون توسعه به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند و سالانه 8300 تن گوشت قرمز توسط این عشایر تولید می شود.

او اظهار کرد: نزدیک به 7.5 درصد دام عشایر کشور در استان ایلام و حوزه عشایری است که نقش عمده ای در تامین و عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضا های گوشت قرمز و مواد لبنی را دارند.

سلیمی بیان نمود: میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از 7 هزار و 900 تن در سال گذشته به 8 هزار و 300 تن در سال جاری رسیده است.

مدیرکل امور عشایری ایلام اضافه نمود: ارائه تسهیلات کم بهره از محل بند (ب) ماده 52، و تسهیلات قانون الحاق 2 ماده 10 و 12 بحران و همچنین اعتبارات اشتغال روستائیان و عشایر علاوه بر افزایش تولیدت سبب رونق محصولات عشایر نیز شده است.

او با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 5 هزار خانوار عشایری استان ایلام از این تسهیلات استفاده کرده اند اظهار کرد: در سنوات گذشته تسهیلات بسیار خوبی در راستای افزایش راندمان تولید و بهره وری بیشتر به عشایر ارائه شده و از طریق سامانه کارا نیز نزدیک به 21 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ایلام در راستای توانمندسازی پرداخت شده است.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 669

به "سالانه بیش از 8 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر ایلام تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه بیش از 8 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر ایلام تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید