رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژ های پیشرفته در سایت نظنز را افزایش داده است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرگزاری خبرنگاران- بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران غنی سازی با سانتریفیوژ های پیشرفته در سایت نظنز را افزایش داده است.

رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژ های پیشرفته در سایت نظنز را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در خبری خاطرنشان کرد آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داده است ایران غنی سازی با سانتریفیوژ های پیشرفته در سایت نظنز را افزایش داده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین خاطرنشان کرد ایران غنی سازی اورانیوم با چهارمین آبشار 174 سانتریفیوژی IR-2 M را در سایت هسته ای نطنز شروع نموده است.

بر اساس این گزارش، ایران دو آبشار سانتریفیوژ IR-2 M دیگر نیز در نطنز نصب نموده، اما هنوز غنی سازی را با آن ها شروع ننموده است.

در این گزارش آمده: آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش روز چهارشنبه اعلام نموده است: در تاریخ 31 مارس 2021 (11 فروردین 1400) آژانس در سایت غنی سازی تایید نموده است که ایران گازدهی هگزا فلوراید اورانیوم طبیعی (UF 6) به چهارمین آبشار 174 عددی IR-2 M را شروع نموده است.

در حال حاضر سایت نطنز، با 696 سانتریفیوژ IR-2 M در 4 آبشار و 174 سانتریفیوژ IR-4 تحت یک آبشار به غنی سازی اورانیوم می پردازد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1566

به "رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژ های پیشرفته در سایت نظنز را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژ های پیشرفته در سایت نظنز را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید