روسیه: نشست چهارجانبه استانبول درباره سوریه بدون حضور مسکو موفقیت آمیز نخواهد بود

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه تاکید نمود، نشست چهارجانبه درباره سوریه که قرار است به میزبانی رئیس جمهور ترکیه در فوریه 2020 در استانبول برگزار گردد، هرگز بدون حضور روسیه نتیجه ای نخواهد داشت.

روسیه: نشست چهارجانبه استانبول درباره سوریه بدون حضور مسکو موفقیت آمیز نخواهد بود

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل ازشبکه خبری روسیا الیوم، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در خاتمه چهاردهمین دور مذاکرات آستانه در نور سلطان، پایتخت قزاقستان در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: در صورت آنالیز هر یک از مسایل مربوط به سازش در سوریه، روسیه باید حضور داشته باشد چراکه روسیه بازیگر اصلی در سوریه است و روابط خوبی با دولت دمشق دارد.

لاورنتیف با اشاره به اینکه هنوز روسیه برای حضور در نشست سران در استانبول دعوت نشده است، گفت: احتمالا این مساله در جریان سفر پوتین به ترکیه در اوایل ژانویه 2020 میلادی مطرح می گردد و فکر می کنم اردوغان به این نکته خواهد پرداخت.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه تاکید نمود: در سایه نبود روسیه، کوشش ها به اندازه ای که باید نتیجه بخش نخواهد بود و درست نیست انتظار داشته باشیم چنین کنفرانسی نتیجه مثبتی داشته باشد.

اردوغان در خاتمه نشستی که اوایل ماه جاری میلادی با سران فرانسه، انگلیس و آلمان در حاشیه نشست ناتو داشت، گفته بود: نشست چهارجانبه دوم با همین ساختار در فوریه برگزار خواهد شد و استانبول میزبان آن خواهد بود.

روسای هیات های ایران و سوریه در مذاکرات آستانه پیشتراعلام نموده بودند که برای نشست استانبول دعوت نشده اند.

لاورنتیف اضافه نمود: توافق های روسیه و ترکیه درباره منطقه امن در شمال شرق سوریه در پی عملیات چشمه صلح ترکیه در آن منطقه در حال اجراست و به شکل چشمگیری در برقراری صلح در منطقه نقش دارد.

وی درباره حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف ضد داعش در سوریه بر لزوم عقب نشینی این نیروها تاکید نمود و گفت: چنین اقدامی به منزله تنها راهکار قطعی برای برطرف اختلافات موجود میان نمودها و دمشق است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 595

به "روسیه: نشست چهارجانبه استانبول درباره سوریه بدون حضور مسکو موفقیت آمیز نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: نشست چهارجانبه استانبول درباره سوریه بدون حضور مسکو موفقیت آمیز نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید