دیپلمات های خارجی مقیم ایران با توییت های بهاری به استقبال نوروز می روند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران - خبرنگاران - در آستانه فرارسیدن نوروز و آغاز بهار 1398، سفیران و نمایندگی کشورها و نهادهای بین المللی با انتشار توییت هایی به استقبال این سنت ملی و جهانی رفتند.

دیپلمات های خارجی مقیم ایران با توییت های بهاری به استقبال نوروز می روند

نمایندگی سازمان ملل امروز با کاربرد #Nowruz تصویری از سفره هفت سین منتشر کرد و نوشت: نوروز یعنی روز نو و اولین روز بهار که در اعتدال بهاری که به طور معمول در 21 مارس (1 فروردین) رخ می دهد، جشن گرفته می شود.

دیروز نیز سفارت انگلیس در دو توییت جداگانه فارسی و انگلیسی از تشکیل دوره آشنایی با هفت سین و نوروز برای کارکنان آن خبر داده و ضمن انتشار تصاویری نوشت: جلسه آموزشی در مورد هفت سین و سنت های نوروز برای کارمندان غیرمحلی. سفره هفت سین چیدمانی از هفت چیز است که با حرف سین شروع می شود و هرکدام سَنبلی از زندگی می باشند.

رابرت مکیر (Rob Macaire) سفیر انگلیس در ایران هم ساعاتی پیش از توییت سفارت، تصویری از خود در کنار تخم مرغ های رنگی بزرگی که شهرداری در سطح شهر نصب کرده را منتشر کرد و به زبان فارسی نوشت: نوروز در راه است و تخم مرغ های رنگی و بزرگ در خیابان فردوسی دیده می شود.

میشائیل کلور برشتولد (MichaelKlorBerchtold) سفیر آلمان در ایران که چندی پیش تصویر فروش ماهی های قرمز در سطح شهر را با جمله صدای پای نوروز توییت کرده بود، دیروز نیز کارت تبریک زیبای نوروزی ایلیای عزیز از شهر گنبد کاووس را منتشر کرد.

اروپام**3092**2040

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 251

به "دیپلمات های خارجی مقیم ایران با توییت های بهاری به استقبال نوروز می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات های خارجی مقیم ایران با توییت های بهاری به استقبال نوروز می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید