دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی بیمارستانی به همت محققان پارک علم و فناوری مازندران ساخته شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی بیمارستانی، در راستای کنترل و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران طراحی و ساخته شد.

دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی بیمارستانی به همت محققان پارک علم و فناوری مازندران ساخته شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران و به نقل از پارک علم و فناوری مازندران، محققان پارک علم و فناورری مازندران توانستند در اقدامی به ساخت دستگاه بی خطرساز برای امحای زباله های عفونی و خطرناک بیمارستان ها، درمانگاه ها، موسسات درمانی، آزمایشگاه ها و مراکز بانک خون دست پیدا نمایند.

مجتبی نوایی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان خزر الکتریک در این باره گفت: دستگاه بی خطر ساز مدل پست شریدر با استریلایزر افقی استوانه ای از جنس استنلس استیل 304 با استفاده از بخار مرکزی بیمارستان، مجهز به سیستم پری وکیوم، مجهز به شیرهای اتوماتیک بابت تزریق و تخلیه بخار، تخلیه آب و وکیوم اولیه همراه با سیستم مانیتورینگ HMIتوسط محققان این شرکت دانش بنیان فراوری شده است.

نوایی گفت: امکان انتخاب سیکل های B&D استریل 121 و 134C با کارکرد کاملاً اتوماتیک و سیستم پنوماتیک جهت آب بندی کامل رینگ های دور درب شارژ و دشارژ مجهز به شریدر با دو عدد گیربکس 7/5KW مدل (KhdGL2180) زباله ها ابتدا وارد قسمت استریلایزر می شوند، پس از گذشت چند ثانیه از آغاز فرایند استریل شدن، ابتدا شیر برقی پشت سیل های دور درب باز شده و عمل آب بندی سیل ها توسط هوای فشرده انجام می گردد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان خزر الکتریک گفت: از دستگاه بی خطر ساز ضایعات بیمارستانی جهت بی خطر سازی انواع زباله های عفونی شامل خون و ضایعات پاتولوژیک شامل ضایعات حاصل از زخمها، بافت ها و اندامهای خارج شده ازبیماران، باند و پنبه آلوده به ترشحات زخم و چرک حاصل از زخم ها، سرنگ های آلوده، تیغ و سایر ابزارهای تیز آلوده، سفتی باکس، ظروف پلاستیکی یکبار مصرف آلوده به مواد بیولوژیک، شیمیایی و رادیواکتیو استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: قدرت بالای شریدر جهت خرد کردن زباله های عفونی بیمارستانی و آزمایشگاهی، نصب و راه اندازی توسط کارشناسان ایرانی با ده سال خدمات پس از فروش، عدم احتیاج به تامین قطعات از خارج کشور به دلیل اختراعی بودن تکنولوژی ساخت و عدم ایجاد آلودگی های صوتی و محیطی از جمله مزایای دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی بیمارستانی است.

نوایی در انتها توضیح داد: با توجه به قیمت پایین و ظرفیت بالا دستگاه بی خطرساز زباله های عفونی بیمارستانی که در مقایسه با دستگاه های خارجی فراوری شد، از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 970

به "دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی بیمارستانی به همت محققان پارک علم و فناوری مازندران ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی بیمارستانی به همت محققان پارک علم و فناوری مازندران ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید