دانیال شبرخ : مراحل اخذ اقامت استرالیا به وسیله ثبت شرکت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مصاحبه با دکتر دانیال شبرخ ، وکیل پایه یک دادگستری استرالیا و وکیل رسمی مهاجرتی در مورد شرایط اخذ اقامت استرالیا به وسیله ثبت شرکت.

دانیال شبرخ : مراحل اخذ اقامت استرالیا به وسیله ثبت شرکت

ثبت شرکت یا به طور کلی راه اندازی یک کسب وکار در استرالیا، یکی از ساده ترین و کم دردسرترین راه ها برای اخذ اقامت استرالیا است. در راستای افزایش موج مهاجرت، شرایط دریافت اقامت به وسیله ثبت شرکت با دکتر دانیال شبرخ به مصاحبه پرداخته ایم. با ما همرا باشید.

چه کسانی می توانند برای ثبت شرکت در استرالیا اقدام نمایند؟

تمامی افرادی که کسب وکار پیروزی دارند، به راحتی می توانند با ویزای کارآفرینی، برای مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری اقدام نمایند. داشتن یک کسب وکار پیروز تعاریف مختلفی دارد. افراد متقاضی باید اثبات نمایند که در ایران یا هر کشور دیگری که اقامت دارند، حداقل به مدت دو سال اقتصادی کارفرما یا خویش فرما بوده اند. به عبارت ساده تر نباید کارمند باشند.

اثبات کارفرمایی یکی از مهم ترین بخش های اخذ این ویزا است و حساسیت بیشتری دارد. بنابراین پیشنهاد می کنم متقاضیان، از افراد متخصص نظیر وکلای رسمی مهاجرتی یاری بگیرید.

متقاضیان ویزای کارآفرینی استرالیا باید چه شرایطی داشته باشند؟

سن متقاضی برای اخذ این ویزای استرالیا باید زیر 55 سال باشد. متقاضی با فراهم کردن هر مدرکی اعم از شرکت ثبت شده با حداقل 30٪ سهام، پروانه ساختمان سازی، جواز کسب، پروانه بهره برداری، فرانشیز، مشارکت مدنی و ... می تواند کارفرمایی یا خویش فرمایی خود را اثبات کند و اقامت استرالیا را دریافت کند. در بعضی موارد اثبات کردن این مورد کمی سخت است.

دکتر دانیال شبرخ در ادامه به دو شرط مهم دیگر اشاره کردند؛ میزان اموال و گردش اقتصادی متقاضی. مجموع اموال منقول و غیرمنقول متقاضی (در دو سال اقتصادی اخیر)، باید حداقل 800 هزار دلار استرالیا باشد. گردش اقتصادی، فروش یا واریزی به حساب متقاضی هم باید حداقل 500 هزار دلار استرالیا باشد. خبر خوش اینکه این دو مورد با ارز دولتی محاسبه می شوند.

دریافت اقامت استرالیا به وسیله ثبت شرکت چه مراحلی دارد؟

در مرحله اول متقاضی باید به صورت رسمی به عنوان یک سرمایه گذار واجدالشرایط به استرالیا معرفی شود و تأییدیه ایالتی از ایالت مورد نظر برای ثبت شرکت و دعوتنامه فدرال را دریافت کند.

متقاضی در مرحله بعد 60 روز فرصت دارد تا تمامی مدارک اعم از مدارک شغلی و تحصیلی، ارزیابی املاک، گردش اقتصادی وگزارش حسابداری، بیزینس پلن، گواهی عدم سوء پیشینه و… را تهیه، ترجمه و در فرمت مورد احتیاج به اداره مهاجرت استرالیا ارائه کند.

قبل از روز 60اُم باید اپلیکیشن فی یا مبلغ لازم برای ثبت نام این ویزا را به اداره مهاجرت استرالیا پرداخت کند. مبلغ اپلیکیشن فی ثابت نیست و بسته به تعداد اعضای خانواده متقاضی که قصد مهاجرت دارند، متغییر است و هر ساله توسط اداره مهاجرت به صورت رسمی اعلام می شود.

بعد از روز 60اُم، متقاضی 28 روز فرصت دارد تا آزمایشات پزشکی خود را تحت نظر یکی از پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا در ایران انجام دهد. در این مدت مدارک را باید به صورت هاردکپی به استرالیا پست کند.

آخرین مرحله ارائه آزمون آیلتس است. اگر متقاضی و اعضای خانواده او نتوانند حداقل نمره 4.5 را از مهارت های این آزمون (یا نمره معادل از آزمون های مشابه) کسب نمایند، موظف می شوند هزینه ای را برای کلاس های زبان در استرالیا پرداخت نمایند.

آیا ویزای کارآفرینی دائمی است؟

خیر؛ مدت زمان اقامت استرالیا به وسیله این ویزا چهار سال و سه ماه است. متقاضی در این مدت فرصت دارد خود را به عنوان یک سرمایه گذار و کارآفرین پیروز به استرالیا اثبات کند. متقاضی با داشتن چند شرط می تواند بعد از 36 ماه برای اقامت دائم استرالیا به وسیله ویزای ساب کلاس 888 اقدام کند.

اولین شرط این است که متقاضی حداکثر تا 23 ماه پس از ورود به استرالیا باید فعالیت کسب وکار/شرکت شروع و حداقل 200 هزاردلار روی آن سرمایه گذاری کند. اثبات دو سال فعالیت و ارائه مدارک ربوط به آن الزامی است. گردش اقتصادی متقاضی باید حداقل 300 هزار دلار باشد و در سال آخر باید دو نفر را به صورت تمام وقت استخدام کند.

برای مهاجران ایرانی چه ساختاری برای ثبت شرکت مناسب است؟

به گفته دکتر دانیال شبرخ ، در حال حاضر تمام مسئولیت ها و تعهدات بیزنس در استرالیا پس از ثبت، به عهده شخص متقاضی خواهد بود. متقاضی در ابتدا باید به عنوان شخص حقیقی کسب وکار خود را راه اندازی کند و در ادامه می تواند تا 50 سهامدار را به شرکت خود اضافه کند.

اقتصادیات شرکت های بین المللی در استرالیا چگونه است؟

بسته به نوع بیزینس پرداخت میزان مشخصی ارزش افزوده به اداره اقتصادیات، هر سه ماه یکبار الزامی است. این سازمان بر اقتصادیات بر درآمدها و هزینه های شرکت های بین المللی به صورت دقیق نظارت می نمایند. به طور کلی شرکت های بین المللی باید 27.5٪ از سود سالیانه را به عنوان اقتصادیات پرداخت نمایند.

امیدواریم که در این مطلب اطلاعات اولیه مفیدی را در مورد اخذ اقامت استرالیا به وسیله کارآفرینی برای شما عزیزان فراهم نموده باشیم. چنانچه قصد مهاجرت به وسیله ثبت شرکت را دارید برای دریافت مشاوره رایگان با گروه حقوقی مهاجرت پلاس، به مدیریت دکتر دانیال شبرخ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از ویزاهای دیگر نیز می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

مهاجرت به استرالیا

منبع: نمناک
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 944

به "دانیال شبرخ : مراحل اخذ اقامت استرالیا به وسیله ثبت شرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانیال شبرخ : مراحل اخذ اقامت استرالیا به وسیله ثبت شرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید