خبرنگاران 250 هزار میلیارد ریال طرح در مناطق آزاد کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، کیش - خبرنگاران - مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه مالی گفت: تا انتها ماموریت دولت دوازدهم طرح های مختلفی به ارزش 250 هزار میلیارد ریال با 12 هزار شغل مستقیم ایجاد شده به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 250 هزار میلیارد ریال طرح در مناطق آزاد کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگاران، حمید رضا مومنی چهارشنبه شب در جمع بندی سفر یکروزه خود به جزیره کیش در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرنگاران گفت: تا کنون طرح های شاخص مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در سه مرحله با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تا انتها ماموریت دولت دوازدهم نیز 2 برنامه افتتاح برنامه ریزی شده است، افزود: در مرحله چهارم 100 طرح و در مرحله پنج نیز 90 طرح با 250 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغالزایی 12 هزار شغل به بهره برداری می رسد.

مشاور رییس جمهوری یادآور شد: معتقدیم در مجموع طرح های اجرا شده در هشت سال گذشته، مناطق ویژه اقتصادی کاردهای واقعی خود را بروز داده به طوریکه در نتیجه آن در 2 سال گذشته تزار تجاری مناطق ویژه اقتصادی کشور مثبت شده است.

هفت منطقه آزاد تجاری تازه تصویب شده با روینمودهای متفاوت اجرا می گردد

مومنی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت اصولی خود با تاسیس هفت منطقه آزاد تجاری و 13 منطقه ویژه اقتصادی را اعلام نموده است اضافه نمود: این مناطق با رویکرد متفاوتی در ارتباط با محدوده، اختیارات و کارنمودهای آن ایجاد خواهند شد.

وی افزود: پیگیری تصویب این مناطق از سال 1393 با تصویب هیات دولت شروع شده در این مدت جلسات مختلفی در دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام برای به پایان رسیدن آنها برگزار شده است.

حل مسائل مناطق آزاد با 2 راه حل پیگیری می گردد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با اشاره به برنامه های این دبیرخانه برای تحقق اهداف فراوری، مانع زدایی و پشتیبانی ها گفت: حل مسائل پیش روی فراوری در این مناطق در 2 بخش برای تاثیر گذاری در بخش فراوری در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا کارگروه تخصصی شناسایی چالش ها و رفع موانع فراوری در این دبیرخانه و تمام مناطق آزاد و تجاری کشور تشکیل شده تا به یاری سرمایه گذاران و مسوولان مرتبط نسبت به تحقق اهداف شعار سال جاری اقدام گردد.

مومنی گفت: در بخش پشتیبانی بیشتر اقدام ها مربوط به بخش تامین اقتصادی در این مناطق معطوف شده که سعی می گردد تا چالش تامین اقتصادی با ورود مناطق آزاد و بخش خصوصی به بازارهای سرمایه ای رفع گردد.

وی یادآور شد: در این راستا منطقه آزاد کیش با برنامه ها و فرآینده های کارشناسی و فنی توانسته تجربه های موفقی را کسب کند که در نظر داریم این تجربیات را در تمام مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی اجرا کنیم.

مشاور رییس جمهوری یادآور شد: در بخش مانع زدایی نیز که 95 درصد موانع با همکاری 6 دستگاه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و اقتصاد دارایی قابل حل است که در این راستا تمام موارد احصا و در حال رایزنی برای مرتفع شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد حداکثر تا یک ماه آینده بسیاری از این مسائل مرتفع گردد اضافه نمود: انتظار می رود با رفع این موانع کارنامه خوبی را برای دولت در منطقه آزد تجاری باقی بماند.

به گزارش خبرنگاران، مومنی برای حضور در شورای معاونان سازمان منطقه آزاد تجاری کیش و بازدید از ترمینال جدید مسافری فرودگاه این جزیره به این منطقه سفر نموده است.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور عظیم و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد توریستی برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل گردد.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع 20 ساله مصوب 1372 شروع شده و حضور سالانه حدود 2 میلیون توریست داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 18 کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1640

به "خبرنگاران 250 هزار میلیارد ریال طرح در مناطق آزاد کشور به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 250 هزار میلیارد ریال طرح در مناطق آزاد کشور به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید