خبرنگاران وزیران خارجه آلمان و سوئد به اردن می فرایند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران- خبرنگاران- هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان و آن لینده همتای سوئدی وی راهی امان پایتخت اردن می شوند.

خبرنگاران وزیران خارجه آلمان و سوئد به اردن می فرایند

به گزارش خبرنگاران، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات (SPD) امروز (چهارشنبه) برای گفتگوهای سیاسی به امان پایتخت اردن سفر می کند.

وزارت امور خارجه آلمان با اعلام این خبر افزود این سفر در راستای ابتکار استکهلم در مورد خلع سلاح هسته ای انجام می گیرد. بر این اساس ماس و آن لینده وزیر خارجه سوئد در این سفر با ایمن صفادی وزیر امور خارجه اردن در پایتخت این کشور دیدار می کنند . همچنین گفتگویی دوجانبه بین ماس و صفادی برنامه ریزی شده است.

ابتکار استکهلم که در سال 2019 آغاز شد ، طرفدار خلع سلاح هسته ای شدیدتر است. پیش از کنفرانس بررسی پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای 1970 که در پاییز آینده برگزار می شود ، این کشور می خواهد پل هایی را بین کشورهای دارای سلاح هسته ای و کشورهای غیر هسته ای ایجاد کند. در مجموع 16 کشور در ابتکار استکهلم شرکت دارند. جلسه در امان سومین نشست وزیران خارجه این کشورها در این راستا است.

طبق پیمان عدم گسترش سلاح های هسته ای، کشورهای دارای سلاح هسته ای نباید به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کشورهای غیربرخوردار در راه تحصیل این سلاح کمک کنند و کشورهای غیربرخوردار نیز متعهد می شوند تا در این راه تلاش نکنند، هر چند به موجب ماده 4 این پیمان، برخوردارها متعهد شده اند که فناوری هسته ای صلح آمیز را در اختیار غیربرخوردارها قرار دهند.

این در حالی است که طی دهه های اخیر این دو ستون اصلی پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای متزلزل شده است. از جمله موارد نگران کننده، رقابت هسته ای و تسلیحاتی میان روسیه و ایالات متحده آمریکا است که نگرانی ها در اروپا از رقابت تسلیحاتی جدید را افزایش داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1434

به "خبرنگاران وزیران خارجه آلمان و سوئد به اردن می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیران خارجه آلمان و سوئد به اردن می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید