خبرنگاران هواشناسی: امواج سه متری در راهند، فعالیت های دریایی در گلستان تعطیل گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، گرگان ـ خبرنگاران ـ مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی از ظهر امروز چهارشنبه به استان خواهان تعطیلی همه فعالیت های دریایی شد و گفت که طی 48 ساعت آینده ارتفاع امواج در دریای خزر به سه متر و سرعت وزش تندبادهای دریایی به 80 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

خبرنگاران هواشناسی: امواج سه متری در راهند، فعالیت های دریایی در گلستان تعطیل گردد

نوربخش داداشی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران گفت: متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج، تردد قایق های صیادی و گردشگری را خطرناک می نماید که در این مدت ضروری است از رفت و آمد این وسایل جلوگیری گردد.

وی همچنین گفت که فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگاران حدود 20 مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان دایر است و قریب به 2 هزار فروند قایق نیز در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری می پردازند.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد : با شروع فعالیت سامانه سرد و بارشی از عصر و شب امروز چهارشنبه بارش باران در استان پیش بینی می گردد که این بارش ها در ارتفاعات به صورت ریزش برف است.

داداشی گفت: کاهش 14 تا 16 درجه ای دما، پدیده مه و وزش باد شدید از پیامدهای دیگر فعالیت این سامانه ناپایدار در استان است که اوج فعالیت آن در روز پنجشنبه خواهد بود.

وی اعلام کرد: در این مدت آبگرفتگی بعضی معابر و اختلال در ترددهای جاده ای دور از انتظار نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1454

به "خبرنگاران هواشناسی: امواج سه متری در راهند، فعالیت های دریایی در گلستان تعطیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواشناسی: امواج سه متری در راهند، فعالیت های دریایی در گلستان تعطیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید