بی نظیرترین باغ گل های ایران را با هم ببینیم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یکی از زیباترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری ایران باغ گل های آن است که شما از تماشای منظره ها زیبا و استشمام عطر گل های این باغ ها نهایت لذت را خواهید برد.

بی نظیرترین باغ گل های ایران را با هم ببینیم

پارک ها و باغ گل های ایران که در سطح شهرهای ایران قرار دارند یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شوند که علاوه بر فراهم آوردن اوقات خوش برای بازدیدکنندگان و زیبا کردن چهره شهر، از مقدار آلودگی هوا نیز تا حد زیادی می کاهند و محیط مناسبی برای چند ساعت گردش و سرگرمی و دوری از هیاهوی شهر به حساب می آیند. در شهرهای مختلف ایران باغ گل های زیبایی وجود دارند که در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به آنالیز و معرفی 5 باغ گل ایران بپردازیم که زبانزد عام و خاص هستند.

باغ گل ها مشهد

یکی از زیباترین باغ گل های ایران با وسعتی نزدیک 3 هکتار در مشهد واقع شده است. ساختار و نقشه این بوستان گل به صورتی است که اگر از نمای بالا به این محل نگاه کنید متوجه شکل خاص و زیبای آن می شوید که به شکل گلبرگ های یک گل هستند. این گل از هسته و گلبرگ تشکیل شده که هر گلبرگ مجموعه خاص خود را دارد.

بعلاوه این مجموعه یک برکه زیبا دارد که از گل های نیلوفر پر شده و منظره و منظره زیبایی را پدید آورده. در این برکه انواع گل های نیلوفر کاشته می گردد.

باغ گل ها اصفهان

از جاذبه های دیگر اصفهان می توان باغ گل ها را نام برد که مجموعه کم نظیری از انواع گل ها و گیاهان دارد و برای گردشگران بسیار مجذوب کننده است. از ویژگی های برجسته این باغ، کارکرد چندگانه سرگرمیی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آن و بعلاوه به کار بردن عناصر معماری سنتی در بنا های باغ است.

باغ گل ها کرمانشاه

این باغ در سال 1393 افتتاح شد و با مساحتی حدود 5 هکتار انواع مختلفی از گونه های گیاهان را دارد. در طراحی باغ گل ها فضاهایی برای ایجاد باغ ایرانی، باغ انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی و فرانسوی در نظر گرفته شده است که در فصل بهار و تابستان زیباترین گل های بهاری در این باغ ها را خواهید دید.

باغ گل شیراز

باغ گل های شیراز در اردیبهشت 98 در روز شیراز افتتاح شد. باغی بزرگ با درختان کهنسال و سر به فلک کشیده گردو، انار، انگور، کاج سرو خمره ای و انواع گل های زیبا. محوطه سازی و ساختار و نقشه باغ نسبتا خوب است و از دیگر امکانات و فضاهای این باغ گل می توان به آبشار و دریاچه مصنوعی زیبای آن اشاره کرد. برای تماشا جاذبه های دیگر ایران، باغ بامبو ساگانو ژاپن را در ایران ببینید.

باغ گل ها تهران

در تهران باغ گل های متعددی وجود دارد که هر کدام زیبایی خاصی دارند و ویژگی ها و فضایی خاص دارند. از مهم ترین باغ گل ها در تهران می توان موارد زیر را نام برد:

باغ گیاه شناسی ملی

باغ گیاه شناسی ملی ایران بزرگ ترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و یکی از 10 باغ برتر جهان محسوب می گردد که با وسعت 145 هکتار در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در اراضی چیتگر، در شمال غربی تهران واقع شده است. این باغ آب و هوایی نیمه خشک دارد و گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز و گلخانه ای آن کشت شده اند.

باغ ایرانی

این باغ گل، یک باغ زیبا و سرسبز است که در دل منطقه قدیمی ده ونک در تهران واقع شده است. باغ ایرانی فضاسازی های زیبا و انواع گل های رز در رنگ های مختلف و نژادهای متنوع دارد. محیط این باغ با کاشت منظم گل های لاله رنگارنگ بسیار فرح بخش است.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر مجذوب کننده ترین کویرهای ایران برای طبیعت گردان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2151

به "بی نظیرترین باغ گل های ایران را با هم ببینیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "بی نظیرترین باغ گل های ایران را با هم ببینیم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی نظیرترین باغ گل های ایران را با هم ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید