خبرنگاران تاکید رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر روسیه بر رسیدگی به مسائل تردد ایرانیان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مسکو - خبرنگاران - رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر روسیه با اشاره به همکاری خوب مسکو و تهران در چارچوب توافقات و اتحادیه آمبودزمان های اوراسیایی، برای رسیدگی به مسائل تردد ایرانیان به خاک روسیه اعلام آمادگی کرد.

خبرنگاران تاکید رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر روسیه بر رسیدگی به مسائل تردد ایرانیان

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از مسکو تاتیانا ماسکالکووا رییس آمبودزمان و کمیسیون عالی حقوق بشر فدراسیون روسیه روز پنجشنبه در ملاقات با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور در پاسخ به موضوع مسائل تجار و دانشجویان ایرانی برای سفر به روسیه تاکید نمود که نهاد آمبودزمان روسیه همچون گذشته آمادگی دارد به مسائل تردد ایرانیان به خاک روسیه رسیدگی کند.

آمبودزمان (ombudsman) به فرد یا دفتری غیرجانبدار گفته می گردد که وظیفه دارد به عنوان نماینده عموم مردم، موارد نقض حقوق افراد توسط دولت یا نهادها و شرکت های مختلف را آنالیز و بازرسی کند. این وظیفه معمولاً توسط دولت یا مجلس به آمبودزمان محول می گردد اما به وی استقلال عمل زیادی نیز اعطا می گردد.

در این نشست طرفین همچنین بر توسعه همکاری های فرهنگی با هدف آشنایی متقابل و تعامل بیشتر بین شهروندان دو کشور تاکید نمودند.

پیشتر نیز در ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه؛ بامقامات این کشور در مورد بازگشایی مرزهای روسیه برای تجار و دانشجویان ایرانی تاکید شده بود.

مقامات روسیه ابراز امیدواری کردند تا با پایدار شدن شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور و کسب آمادگی های لازم از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی روسیه، مشکل ورود تجار و دانشجویان نه تنها از ایران بلکه از سایر کشورها در آینده نزدیک مرتفع گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1282

به "خبرنگاران تاکید رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر روسیه بر رسیدگی به مسائل تردد ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر روسیه بر رسیدگی به مسائل تردد ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید