خبرنگاران انصارالله: ائتلاف سعودی به ارزش های اعراب پیش از اسلام نیز پایبند نیست

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران - خبرنگاران - محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن شامگاه یکشنبه گفت که کشورهای متجاوز ائتلاف سعودی گذشته از نقض ارزش های اخلاقی و دینی، حتی پایبند ارزش هایی نیستند که اعراب پیش از اسلام آن را رعایت می کردند.

خبرنگاران انصارالله: ائتلاف سعودی به ارزش های اعراب پیش از اسلام نیز پایبند نیست

به گزارش خبرنگاران از کانال شخصی عبدالسلام، وی در ملاقات با سفیر چین در صنعا که به وسیله ویدیو کنفرانس انجام شد، اضافه نمود: کشورهای متجاوز ، همانطور که از نظر نظامی شکست خورده اند ، با وضع محاصره وحشیانه علیه مردم یمن از نظر اخلاقی نیز دچار فروپاشی شده اند.

سخنگوی انصارالله توضیح داد:متجاوزان پس از شکست نظامی، کوشش کردند که ملت یمن را گرسنه نگه دارند و موانع بیشتر مالی بر آنان وضع نمایند و در واقع با مجازات دسته جمعی که تمام یمنی ها را دربرگیرد، تمام آنان را مجازات نمایند، رفتاری که بیانگر کینه و قلدرمآبی این کشورهاست.

وی اضافه نمود: اقدامات کشورهای متجاوز در کنار این که فاقد هرگونه ارزش های دینی، اسلامی و ارزش های اخلاقی، انسانی و بشردوستانه است، این اقدامات همچنین حتی فاقد ارزش های دوران جاهلیت است که اعراب پیش از اسلام آن را رعایت می کردند.

عبدالسلام در این ملاقات چالش ها و مسائل محاصره ظالمانه ویژه در سایه بحران کرونا و نیز کمبود مواد ضروری پزشکی که در نتیجه محاصره یمن نمی تواند وارد این کشور گردد، با سفیر چین در میان گذاشت.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی ها محتاج یاری های انسانی باشند.

میلیون ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران های انسانی در دنیا را تجربه می نماید.

عربستان به همراه امارات متحده عربی و بعضی کشورهای دیگر عربی ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال ها، هزاران شهروند یمن که بیشتر آنان را زنان و بچه ها تشکیل می دهند، بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1258

به "خبرنگاران انصارالله: ائتلاف سعودی به ارزش های اعراب پیش از اسلام نیز پایبند نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انصارالله: ائتلاف سعودی به ارزش های اعراب پیش از اسلام نیز پایبند نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید