تشخیص قارچ سیاه فقط در بیمارستان ممکن است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران/قزوین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان نمود: تشخیص بیماری قارچ سیاه بسیار سخت است و باید در داخل بیمارستان و به وسیله متخصصان تشخیص داده گردد، ممکن است پزشکان بیرون از بیمارستان هم این بیماری را تشخیص ندهند همین امر سبب می گردد که بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه نمایند که بیماری پیشرفت نموده است.

تشخیص قارچ سیاه فقط در بیمارستان ممکن است

علی اکبر کرمی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز 27 شهریور ماه در سالن بحران استانداری قزوین برگزار گردید، توضیح داد: در حال حاضر 11 نفر در استان قزوین به دلیل ابتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت بستری هستند، از این تعداد 6 نفر مبتلا به کرونا هستند و 5 نفر دیگر هم سابقه ابتلا به کرونا دارند.

وی اضافه کرد: متخصصان و پزشکان مورد احتیاج در بیمارستان ولایت گردهم آمده و با تشکیل کمیته ای در کوشش هستند که به این بیماران خدمات ارائه دهند، با توجه به اینکه قارچ سیاه مرگ و میر بالایی دارد کوشش می کنیم مرگ و میر در این حوزه به حداقل برسد و تا به امروز فوتی نداشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان نمود: تشخیص بیماری قارچ سیاه بسیار سخت است و باید در داخل بیمارستان و به وسیله متخصصان تشخیص داده گردد، ممکن است پزشکان بیرون از بیمارستان هم این بیماری را تشخیص ندهند همین امر سبب می گردد که بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه نمایند که بیماری پیشرفت نموده است.

وی اضافه کرد: کمیته مربوطه اطلاع رسانی لازم را به کلیه پزشکان مرتبط انجام داده است تا کلیه پزشکان مرتبط آگاهی لازم را داشته باشند و بیماران مشکوک را به بیمارستان ولایت ارجاع دهند.

کرمی بیان نمود: دلیل اصلی ابتلا به قارچ سیاه ضعف شدید سیستم ایمنی یا نقص ایمنی بدن است، کرونا هم باعث کاهش ایمنی بدن می گردد اما اغلب بیماران ابتلا به قارچ سیاه دارای دیابت پیشرفته و مصرف نمایندگان کورتون هستند، تا وقتی ایمنی به سطح پایین نرسد قارچ سیاه قابل رشد نیست ضمن اینکه این بیماری قابل سرایت نیست اما بیماران مبتلا به قارچ سیاه را در فضایی جداگانه نگهداری می کنیم.

وی با اشاره به پیک کرونا اعلام کرد: در ایام پیک کرونا با کمبود تخت روبه رو بودیم به طوری که در بعضی موارد مجبور شدیم چند بیمار را روی پتو و در زمین پذیرش کنیم تا تخت خالی گردد این جزو افتخارات دانشگاه است که هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمانده است و همه بیماران را پذیرش کردیم، علی رغم اینکه بعضی از این ماجرا علیه ما استفاده کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان نمود: در این میان بستری موقت به ما یاری کرد، در پیک پنجم کرونا 3000 بستری موقت داشتیم که 50 درصد آن ها از درمانگاه پاکروان خدمات دریافت کردند و در منزل درمان شدند و صرف دریافت داروهای خود به درمانگاه مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: در ایام کرونا 230 تخت به بیمارستان های استان قزوین اضافه شد، راه اندازی بیمارستان ارتش و سالن اداره گاز هم در این راستا صورت گرفت، قبل از کرونا 145 تخت ویژه داشتیم که 68 تخت افزایش پیدا نموده است، با این حال همچنان کمبود تخت در این حوزه وجود دارد اما فضای مناسب و کافی برای افزایش تخت در این بخش نداریم، تمام فضاهای بلااستفاده را به فضاهای مناسب تبدیل کردیم و فضای جدیدی وجود ندارد که استاندارد لازم برای بخش ویژه داشته باشد.

کرمی بیان نمود: بعلاوه ما در استان قزوین ای سی یو ویژه سوختگی نداریم، کوشش داریم در بیمارستان شهید رجایی ای سی یوی سوختگی ایجاد کنیم در حال حاضر بیماران سوختگی احتیاجمند ای سی یو به البرز و تهران اعزام می شوند که مشکلاتی در پذیرش داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1806

به "تشخیص قارچ سیاه فقط در بیمارستان ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص قارچ سیاه فقط در بیمارستان ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید