فعالیت پنج واحد تولید مواد ضدعفونی کننده در یزد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیر اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پنج واحد تولید مواد ضدعفونی کننده برای تامین اقلام مورد نیاز استان شروع به کار کرد.

فعالیت پنج واحد تولید مواد ضدعفونی کننده در یزد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر رضا مورکیان یکشنبه 11 اسفند اضافه نمود: این واحدها قبل از این، در زمینه تولید مواد شوینده فعالیت داشتند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به مواد ضدعفونی کننده قرار شد، ژل و مایع ضدعفونی کننده دست را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه نمود: یکی از این واحدها مجوز داشت، اما فعال نبود و در حال حاضر با توجه به افزایش میزان تقاضا در استان با پیگیری های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از هفته قبل فعالیت خود آغاز کرد.

مورکیان با بیان اینکه الکل یکی از مواد اولیه اصلی در تولید مواد ضدعفونی کننده است، گفت: اگر مواد اولیه این کارخانه ها تامین شود قادرند، علاوه بر نیاز استان بخشی از تولید به خارج استان ارسال شود.

وی شرح داد: از مجموع واحدهای یادشده 2 مورد در مرکز استان، یک واحد در شهرستان اشکذر، یک واحد هم در تفت و واحد دیگر در مهریز واقع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم پیش از این اعلام کرده بود که 40 هزار بسته ضدعفونی کننده 160 گرمی آماده توزیع است.

محمدرضا علمداریزدی اضافه نمود: تمام اقدام ها با همکاری بخش خصوصی برای تامین نیاز به ماسک و مواد عفونی کننده اجرا شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز بر حسب نیاز، اقدام های موثر و مناسبی به عمل آمده و همچنان برای ارائه خدمات به مردم و رفع نیازها اقدام مناسب می شود.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد آن در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند و جاده های آن در جهت تردد شمال - جنوب، شرق - غرب و مرکز کشور واقع شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز شنبه برابر 10 اسفند ماه جاری گفت که تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا به امروز 593 نفر هستند که 123 نفر ترخیص شده و بهبود یافته و 43 نفر فوت کرده اند.

کیانوش جهانپور در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن اضافه نمود: 205 مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید 19 ظرف 24 ساعت گذشته داشتیم که 52 نفر در تهران، 21 نفر در قم، 17 نفر در گیلان، 22 نفر در گلستان، 12 نفر در اصفهان، 18 نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، 12 نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، هشت نفر در فارس، 6 مورد در آذربایجان شرقی، سه نفر در اردبیل، هشت نفر در البرز، چهار نفر در سمنان، پنج نفر در کردستان، 6 نفر در قزوین، چهار نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و چهار مورد در یزد هستند و از این جمع، 9 نفر فوت کرده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 858

به "فعالیت پنج واحد تولید مواد ضدعفونی کننده در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت پنج واحد تولید مواد ضدعفونی کننده در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید