با ریاضیات خانه ای امن و ضدزلزله بسازید ، ریاضی همراه همیشگی سفر های جاده ای

به گزارش وبلاگ مجله پریها، شاید باورتان نشود، اما علاوه بر آنکه ریاضی خانه شما را از آسیب ها در امان نگه می دارد این علم و فرمول های آن یار همیشگی سفر های شما هستند.

با ریاضیات خانه ای امن و ضدزلزله بسازید ، ریاضی همراه همیشگی سفر های جاده ای

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، از آنجایی که کاربرد علوم مختلف در زندگی روزمره یکی از سوالات پرتکرار و همیشگی محصلان در کلاس های درس است بر آن شدیم تا بخشی از کاربرد های علوم گوناگون را به تفکیک مطرح کنیم. این قسمت ریاضی در ساخت وساز و مسافرت!

ساخت وساز

ریاضی از مشاغل ساختمانی گرفته تا کار های مرتبط به دکوراسیون داخلی منزل کاربرد دارد و آشنایی با این علم به کاهش هزینه ها و جلوگیری از هدر رفتن پول یاری می نماید. برای خلق هر چیزی در زمینه ساخت وساز های ساختمانی و ... احتیاج به مواد اولیه، خلاقیت، ابزار مناسب و دانش ریاضی است مثلا برای ساخت یک سازه بتنی کوچک ضروری است طول، عرضه و زاویه ها را اندازه بگیرید و تقریبی از هزینه پروژه مورد نظر را به دست آورید.

به عنوان مثال در رنگ آمیزی یک خانه یا آپارتمان برای این که بدانیم چه مقدار رنگ مورد احتیاج است، در کاشی کردن حمام یا آشپزخانه برای آن که بدانیم چه تعداد کاشی لازم داریم و برای ترمیم کف یا سقف منزل برای این که بدانیم چه تعداد چوب احتیاج داریم باید دست به دامان این علم پر کاربرد شویم.

مسافرت

زمانی که به سفر می رویم ناخودآگاه از علم ریاضیات یاری می گیریم، مثلا فرض کنید قرار است با خودروی شخصی به مسافرت برویم و در حال تدارک دیدن مقدمات سفر هستیم برای تخمین سوخت مورد احتیاج براساس سرعت مایل در ساعت و مسافتی که قصد طی کردن داریم باید درک کلی از بعضی مفاهیم ریاضی داشته باشیم.

محاسبه مصرف سوخت در سفر های جاده ای حیاتی بوده و بدون آن ممکن است در جاده بدون سوخت مانده و سفر ما بیش از آن چه برایش برنامه ریزی نموده ایم طولانی گردد. به طور کلی از ریاضیات برای پرداخت عوارض، درک شماره های درج شده روی تابلو های رانندگی، آنالیز فشار لاستیک و ... نیز استفاده می گردد و تا قبل از روی کار آمدن جی پی اس و گوگل مپ مردم از نقشه ها و علائم هدایت و رانندگی برای ادامه راستا خود در مسافرت ها استفاده می کردند؛ خواندن نقشه هنری است که خواندن آن به کمی زمان، جهت یابی درست و مبانی ریاضی احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1042

به "با ریاضیات خانه ای امن و ضدزلزله بسازید ، ریاضی همراه همیشگی سفر های جاده ای" امتیاز دهید

1 کاربر به "با ریاضیات خانه ای امن و ضدزلزله بسازید ، ریاضی همراه همیشگی سفر های جاده ای" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ریاضیات خانه ای امن و ضدزلزله بسازید ، ریاضی همراه همیشگی سفر های جاده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید