ایمپلنت یک روزه

به گزارش وبلاگ مجله پریها، آیا ایمپلنت یک روزه وجود دارد؟ سریع ترین روش ایمپلنت دندانی چیست؟ برای دریافت پاسخ این سوالها همراه ما باشید.

ایمپلنت یک روزه

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام دکتر آرش راد، احتمالا اگر قصد سفر دارید یا برای درمان به ایران آمده اید، با کلماتی مانند ایمپلنت یک روزه، ایمپلنت فوری و fresh socket روبرو شده اید. اگر به هر دلیلی با محدودیت زمان برای جایگزینی دندان از دست رفته خود روبرو هستید، این مقاله پاسخ به سوال شماست. اما بیاید با این سوال شروع کنیم. ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی است برای جایگزینی دندان از دست رفته. در روش ایمپلنت، پین هایی از جنس تیتانیوم خالص در لثه قرار می گیرد. و در مرحله بعد دندان روی این پین ها کار گذاشته می شود. ایمپلنت دندان حدودا چهار ماه زمان نیاز دارد. همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره ایمپلنت دندان دارید، این مقاله را بخوانید: همه چیز درباره ایمپلنت دندان

ایمپلنت فوری دندان چیست؟

ایمپلنت فوری، کاشت ایمپلنت همزمان با کشیدن دندان است. در این روش، اگر شرایط فکی فرد اجازه دهد، می توان کاشت پین های ایمپلنت و پروتز را در یک جلسه انجام داد. در این روش از پودر استخوان و ممبران برای پر کردن فضای خالی بین دندان کشیده شده و ایمپلنت استفاده می شود. این مواد باعث می شود که ایمپلنت در محل خود ثابت شود. باید بدانید که امکان انجام این روش برای همه امکان پذیر نیست. در واقع شرایط دندانی شما باید از طریق جراح بررسی شود تا امکان انجام fresh socket بررسی شود. از مزیت های این روش می توان به کوتاه بودن زمان بی دندانی، حفظ استخوان و جلوگیری از تحلیل رفتن آن، کاهش تعداد جلسات درمان، درد و عوارض کمتر اشاره کرد.

آیا ایمپلنت یک روزه امکانپذیر است؟

این عبارت، تنها اصطلاحی است که باب شده و از نظر پزشکی امکان پذیر نیست. ایمپلنت یک روزه اصطلاحی است که به جای ایمپلنت فوری استفاده می شود. در شرایطی که بیمار شرایط فکی مناسب را داشته باشد، بلافاصله پس از کشیدن دندان، پین ایمپلنت در فک کار گذاشته می شود. همچنین برای اینکه اعتمادبنفس بیمار از نبود دندان پایین نیاید، از یک پروتز موقت استفاده می شود. تا زمانی که دندان اصلی روی پین قرار بگیرد. اما سریع ترین زمان برای ایمپلنت و پروتز دندان 21 روز است. آیا درباره این روش اطلاعات کافی دارید؟

ایمپلنت با سریع ترین زمان ممکن یا ایمپلنت 21 روزه

این روش برای کسانی که به هر دلیلی با کمبود وقت برای درست کردن دندان های خود روبرو هستند، مناسب است. انجام ایمپلنت 21 روزه، نیاز به شرایط ویژه دارد. شرایطی که موجب جوش خوردن سریع استخوان می شود. ایمپلنت معمولی چهار ماه زمان نیاز دارد. تا استخوان به طور کامل جوش بخورد و تحویل نهایی داده شود. اما متخصصین در کلینیک ایمپلنت دکتر غزال آرش راد، می توانند در 21 روز دندان از دست رفته شما را به طور کامل درمان کنند. در واقع ایمپلنت های 21 روزه در داخل یک مایع قرار دارند. فرمالوسیون این مایع به گونهای است که سلول های استخوان ساز را به سطح ایمپلنت می کشاند. این موضوع باعث می شود که فرایند درمان و ساخت استخوان در محل بی دندانی سریع تر شود. از قلم نیاندازید که شرایط استخوانی فرد در این روش بسیار مهم است.

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو، به تبحر متخصص جراحی و پروتز بسیار وابسته است. چرا که دندان های جلو از نظر فاکتورهای زیبایی اهمیت کلیدی دارند. دندان های جلو نقش به سزایی در زیبایی لبخند شما دارد. در ایمپلنت دندان جلو دندانپزشک متخصص باید به محل قرارگیری، عمق قرارگیری، زاویه ایمپلنت توجه کند. همچنین پروتزها باید به گونه ای باشند که با دندان های کناری هماهنگی لازم را داشته باشند.

قیمت ایمپلنت یک روزه

توجه داشته باشید که هزینه ایمپلنت به طور کلی به تخصص پزشک شما بستگی دارد. در مطب دکتر غزال آرش راد، جراحی ایمپلنت از طریق متخصص جراحی فک و صورت و پروتز از طریق متخصص پروتز دندان انجام می شود. انجام این فرایند از طریق متخصصین قیمت ایمپلنت دندان را افزایش خواهد داد. همچنین امکان ریسک و آسیب های احتمالی کاهش پیدا خواهد کرد. هزینه ایمپلنت به برند کارخانه سازنده هم بستگی دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1833

به "ایمپلنت یک روزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنت یک روزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید