افغانستان خطرناکترین کشور دنیا برای بچه ها است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران (پانا) - سازمان بین المللی حمایت از بچه ها (Save the Children) روز دوشنبه شرایط اجتماعی در افغانستان را وخامت بار توصیف کرد و نوشت که این کشور خطرناکترین کشور دنیا برای بچه ها است.

افغانستان خطرناکترین کشور دنیا برای بچه ها است

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی این سازمان، از سال 2005 به این سو تا به امروز 26 هزار کودک یعنی به طور متوسط روزانه 5 کودک در افغانستان کشته شده و یا هم زخمی شدند.

این سازمان نوشت که این آمار، هزینه وحشتناک درگیری چندین دهه ای علیه بچه ها در این کشور را برجسته می نماید.

این سازمان در این گزارش از دولت انگلیس خواست که از نفوذش در سطح دنیای استفاده نموده و یک اعلامیه سیاسی برای منع استفاده از سلاح های منفجره در مناطق پرجمعیت دنیا را تایید کند.

در بخشی از این گزارش آمده است که از سال 2017 تا 2019 نیز بیش از 300 بار مراکز آموزشی در افغانستان مورد حمله قرار گرفته اند که در پی این حملات، 410 آموزگار و دانش آموز کشته و یا زخمی شده اند.

در این گزارش سازمان بین المللی حمایت از بچه ها همچنین آمده است که 7 میلیون کودک در افغانستان با خطر گرسنگی روبه رو و 3 میلیون کودک زیر 5 سال هم به سوء تغذیه گرفتار هستند.

این سازمان اعلام نمود، شیوع بیماری همه گیر کرونا اکنون نیازهای بشردوستانه به ویژه برای بچه ها را تشدید نموده است.

این سازمان همچنین همزمان با برگزاری اجلاس دو روزه آینده افغانستان در ژنو سوئیس، از جامعه دنیای خواست تا به وعده ها برای یاری به علم و آگاهی در افغانستان مخصوصاً در بخش آموزش و پرورش دختران عمل نمایند.

کریس نیامندی مدیر امور خیریه در افغانستان گفت: تصور کنید با ترس دائمی زندگی می کنید که امروز ممکن است روزی باشد که فرزند شما در یک حمله انتحاری یا حمله هوایی کشته می گردد. این واقعیت تلخ برای ده ها هزار والدین افغان است که فرزندان آنها کشته یا زخمی شده اند.

کوین واتکینز مدیر اجرایی خیریه انگلستان در آستانه کنفرانس ژنو گفت: در حالی که کشورهای ثروتمند برای گفت وگو در خصوص آینده افغانستان نشسته اند، ما باید امیدها و آرزوهای بچه ها افغان را در ذهن خود نگه داریم. آنها سزاوار آینده ای فارغ از خشونت، ترس و آزار و اذیت هستند.

او اضافه نمود: انگلیس باید از نفوذ خود در صحنه دنیای استفاده کند تا اطمینان حاصل کند که بچه ها افغان آسیب دیده از سلاح های انفجاری، به خدمات حیاتی دسترسی دارند تا به آنها یاری کند تا از آسیب های جانی دور باشند.

امروز ژنو میزبان این اجلاس 2 روزه یاری نمایندگان بین المللی به افغانستان است که در آن علاوه بر اعلام یاری های تازه به افغانستان، مساعدت هایی که قبلاً به این کشور انجام شده نیز مورد آنالیز قرار می گیرند.

سازمان بین المللی حمایت از بچه ها نوشت که از جمله بچه های که از رفتن به مدارس در افغانستان محروم اند 60 درصد شان دختر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1347

به "افغانستان خطرناکترین کشور دنیا برای بچه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان خطرناکترین کشور دنیا برای بچه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید