احتمال شیوع کرونا از آزمایشگاه ووهان بعید است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تیم سازمان جهانی بهداشت که برای آنالیز منشا همه گیری کرونا در ووهان به سر می برد، اظهار داشت بسیار بعید است که کووید-19 از آزمایشگاهی در این شهر به بیرون راه یافته باشد.

احتمال شیوع کرونا از آزمایشگاه ووهان بعید است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به گفته یک متخصص سازمان جهانی بهداشت، بسیار بعید است که کووید-19 از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون راه یافته باشد.

به گزارش یورو نیوز، تیم کارشناسان اعزامی سازمان جهانی بهداشت که برای تحقیق درباره منشاء کرونا در ووهان چین، شهری که به عنوان کانون اولیه شیوع این بیماری در جهان شناخته می گردد، به سر می برد، در یک کنفرانس اعلام نمود هیچ شواهدی مرتبط با این همه گیری در این شهر پیش از سال 2019 نیافتند.

پیتر بن امبارک از اعضای این تیم در بروزرسانی یافته های آن پیش از ترک ووهان، گفت تصویری که آن ها از شرایط پیش از این تحقیقات داشتند، تغییر چندانی ننموده است.

اما او این فرضیه را که دولت سابق آمریکا آن را مطرح می کرد مبنی بر این که شیوع کرونا از آزمایشگاه موسسه ویروس شناسی ووهان شروع شده است، بسیار بعید دانست. وی اضافه نمود این فرضیه ای نیست که در کار آینده تیم او برای یافتن منشاء ویروس مورد آنالیز قرار بگیرد.

وی که در کنار یک هیات علمی چین سخن می گفت، گفت تیم سازمان جهانی بهداشت به تحقیق برای یافتن مواردی در سال 2019 پرداخت، اما به شواهدی از همه گیری های عظیم که بتوان آن ها را با موارد کووید-19 پیش از دسامبر 2019 در ووهان یا جا های دیگر ارتباط داد، نرسید.

این کارشناس اضافه نمود: همچنین می توانیم بگوییم شواهدی از گردش گسترده تر ویروس در ماه دسامبر یافتیم. این فقط خوشه همه گیری در بازار های ووهان نبود، بلکه در خارج از این بازار ها هم یافت شد.

لیانگ وانیان رئیس هیات علمی چین هم گفت انتقال از حیوان به انسان احتمال دارد، اما حیوان مورد نظر هنوز معین نشده است.

امبارک هم در مورد منشا اولیه انتقال ویروس گفت محتمل ترین گزینه، انتقال به وسیله یک حیوان واسطه است.

این کارشناسان در ماه ژانویه وارد چین شدند و از مکان هایی که با شیوع اولیه مرتبط هستند از جمله بازار های گوشت و ماهی که موارد اولیه ابتلا در آن ها یافت شدند، بازدید نموده اند.

پیشتر مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت تحقیقات این سازمان در چین در مورد منشأ ویروس کرونا به انتها رسیده است.

تدروس آدهانوم در یک کنفرانس خبری مجازی این موضوع را به خبرنگاران اعلام نمود. او گفت: تیم سازمان جهانی بهداشت که به چین سفر نموده اکنون مأموریتش در زمینه فراهم کردن زمینه کوشش های مشترک برای کشف منشأ ویروس را به اتمام رسانده است.

مأموریت این تیم سازمان جهانی بهداشت ماه پیش شروع شد و چین از آن استقبال کرد. ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز 18 تیر در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سئوالی درباره اعزام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق در این خصوص گفت: ردیابی منشأ ویروس یک کار پیچیده علمی است که باید توسط دانشمندان و متخصصان پزشکی انجام گردد.

سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری نموده درک منشأ ویروس کرونای جدید می تواند به مبارزه با آن یاری کند و جهان را برای مبارزه با بیماری های همه گیر بعدی آماده کند.

تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا زمینه در ماه های گذشته یکی از زمینه های کوشش مقام های دولت آمریکا برای فشار بر چین هم بوده است. مقام های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از لفظ ویروس چین به جای نام کرونا استفاده می کردند.

چین علی رغم استقبال از تحقیقات سازمان جهانی بهداشت گفته تحقیق درباره شیوع این بیماری نباید به مرز های این کشور محدود گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1485

به "احتمال شیوع کرونا از آزمایشگاه ووهان بعید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال شیوع کرونا از آزمایشگاه ووهان بعید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید