آمریکا بمب افکن های بی-52 خود را در خاورمیانه مستقر می نماید

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ارتش ایالات متحده روز شنبه در بیانیه ای مکتوب اظهار داشت که فرماندهی مرکزی به منظور تقویت حضور نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه به مثابه ابزاری برای بازدارندگی در برابر تهاجم و اطمینان دهی مجدد به شرکا و متحدان ایالات متحده بمب افکن های بی -52 خود را در خاورمیانه مستقر می نماید.

آمریکا بمب افکن های بی-52 خود را در خاورمیانه مستقر می نماید

این خبر در حالی منتشر می گردد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته از تصمیم خود برای خروج بخش بعدی نیروهای نظامی ایالات متحده از منطقه تا پانزدهم ژانویه 2021، و کاهش مشروط نیروها به حدود 2،500 نیرو در افغانستان و عراق اطلاع داد.

سپهبد گِرِگ گیلوت فرمانده نیروی هوایی نهم ایالات متحده در بیانیه ای اعلام نمود: قابلیت انتقال سریع نیروها به داخل، خارج و یا پیرامون صحنه عملیات به منظور در اختیار دریافت، حفظ و بهره برداری از ابتکار عملیات برای بازدارندگی در برابر تهاجم احتمالی بسیار مهم است.

این مقام نظامی ارتش آمریکا در ادامه اضافه نمود که این مأموریتها خدمه بمب افکنها را با حریم هوایی و قرارگاه فرماندهی منطقه [خاورمیانه] و طرز کار دستگاه های راهنمایی بمب افکن ها آشنا می نماید و به آنها این امکان را می دهد تا با تجهیزات هوایی آمریکا و شرکا در صحنه عملیات یکپارچه شوند که این امر آمادگی کلی نیروهای مختلط را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ در جریان رقابتهای انتخاباتی خود در سال 2016 وعده داد که به جنگ های بی انتها آمریکا در خارج از مرزهای این کشور سرانجام دهد و دست کم بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و افغانستان را از این کشورها خارج نماید. در حال حاضر، شمار نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق حدود 3،000 نفر و در افغانستان 4،500 نفر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1340

به "آمریکا بمب افکن های بی-52 خود را در خاورمیانه مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بمب افکن های بی-52 خود را در خاورمیانه مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید