بازخوانی تنهایی هولناک مکسول سیم برای فارسی زبانان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، انتشارات نیماژ رمان تنهایی هولناک مکسول سیم نوشته جاناتان کو را با ترجمه اشکان غفاریان دانشمند روانه بازار کتاب کرد.

بازخوانی تنهایی هولناک مکسول سیم برای فارسی زبانان

او در این رمان با تخیلی قابل تحسین به آنالیز مشکلات ناشی از مواجهه انسان با تکنولوژی های جدید پرداخته و از راوی تنهایی هولناک ناشی از آن گردیده است: انسان ها تا توانسته اند راه های مختلفی اختراع نموده اند برای آن که آدم ها با یکدیگر حرف نزنند. من هم از آخرین تکنولوژی های اختراع گردیده، نهایت استفاده را می کردم. به جای اینکه تلفنی با کسی صحبت کنم، پیام می فرستادم و به جای اینکه دوستانم را ببینم، در صفحه فیسبوکم مطالب و عکس های پر از شور و شوق زندگی می گذاشتم تا به همه بگویم چه زندگی پر مشغله و شادی دارم.

مترجم در بخشی از مقدمه کوتاه خود بر این اثر آورده است: این کتاب موضوعی اجتماعی سیاسی دارد و نویسنده آن پا به دنیایی می گذارد پر از ترس های مشترک انسان معاصر. او دنیای که با قدرت دریافت فناوری شبکه های اجتماعی دریچه های جدید را به روی انسان این قرن باز می نماید به نمایش کشیده است. دنیایی لبریز از مصرف گرایی و لذت جویی که در آن مردم به راحتی می توانند با یکدیگر در تماس باشند و در رفاه زندگی نمایند. اما دیوارهای ضخیمی را هم بین خود کشیده اند و از زندگی ملموس گذشته، فرسنگ ها فاصله گرفته اند. در این رمان تنهایی و نگرانی ها فردی موضوع اصلی را تشکیل می دهند که به زندگی و ذات وجودی خود روی می آورد و در این میان برای ارتباط با دیگران، تقلایی خاتمه ناپذیر می نماید وبعد از هر بار کوشش، روی دیگری از زندگی را می بیند.

به گفته مترجم شخصیت اصلی داستان، مکسول سیم دچار تناقضات و درگیری هایی با پدرش است که مسیر زندگی اش را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهد و از این حیث، روابط خانوادگی، بعد دیگری از داستان را در بر می گیرد.

در بخشی از فصل نخست از این کتاب می خوانیم:

پنجشنبه شب، پلیس گرامپین در حالت گشت زنی در امتداد خیابانی پوشیده از برف، بین خیابان برامار و اسپیتال گلنشی، خودرویی را شناسایی کرد که در نزدیکی مرکز اسکی گلشنی، کنار جاده رها گردیده بود. پس از کمی آنالیز تعیین شد که راننده ای بی هوش، هنوز داخل خودرو است. لباس های راننده میان سال و نیمه برهنه همه جای خودرو پخش گردیده بود و روی جایگاه کنار او دو بطری خالی افتاده بود

مورد مشکوک پس از کشف دو جعبه مقوایی حاوی بیش از دویست مسواک در صندوق عقب و کیفی پر از عکس های کارت پستالی شرق آسیا، احتیاج به آنالیز بیشتری پیدا کرد. دمای بدن مرد میان سال به شدن افت نموده بود و با توجه به وخامت اوضاع، بلافاصله هلیکوپتر آموبلانس به درمانگاه ابردین رویال منتقل شد. پس از آنالیز هویت، تعیین شد فرد مورد نظر، شخصی به نام مکسویل سیم است. چهل و هشت ساله و اهل واترفرد انگلستان.

آقای سیک، فروشنده شرکت مسواک سازی بود که به طور تخصصی در حوزه محصولات بهداشتی دهان و دندان سازگار با محیط زیست، فعالی می کرد. شرکتی که صبح آن روز منحل گردیده بود. آقای سیم دوره نقاهت را سپری نموده اند و به احتمال زیاد به منزلشان در واترفرد برگشته اند...

پس از کمی آنالیز تعیین شد که راننده اش بی هوش، هنوز داخل خودرو است.

این رمان را نشر نیماژ در 365 صفحه وب ا قیمت 35 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 96

به "بازخوانی تنهایی هولناک مکسول سیم برای فارسی زبانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخوانی تنهایی هولناک مکسول سیم برای فارسی زبانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید