کادیلا یا تندر 90 ایرانی رونمایی شد، آنالیز اجمالی کادیلای پارس خودرو

به گزارش وبلاگ مجله پریها، کادیلا، محصول جدیدی از شرکت پارس خودرو است که امروز در 28 فروردین ماه 1402 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارخانه مگاموتور رونمایی شد. خودرویی که روی پلتفرم تندر 90 فراوری شده و لقب تندر 90 ایرانی را از آن خود نموده است.

کادیلا یا تندر 90 ایرانی رونمایی شد، آنالیز اجمالی کادیلای پارس خودرو

به گزارش تجارت نیوز، صبح امروز 28 فروردین ماه 1402 شرکت سایپا در کارخانه مگاموتور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از تندر 90 ایرانی رونمایی کرد. در این مراسم علاوه بر کادیلا، شاهین های تازه دنده اتوماتیک و دنده دستی و بعلاوه پیشرانه تازه ME16 که محصول مگاموتور است، رونمایی شد.

به گفته تیموری مدیرعامل شرکت سایپا، تندر 90 ایرانی یا همان P90 حداکثر تا دی ماه سال جاری وارد بازار خواهد شد. قیمت قطعی این خودرو هنوز معین نیست، اما مطمئن هستم وقتی خودرو عرضه گردد، قیمت آن 50 درصد قیمت ساندوریی باشد که الان در بازار فروخته می گردد.

معینات فنی

طبق اخباری که اخیرا پخش شده بود، قرار بود که کادیلا از پیشرانه تازه سایپا بهره ببرد و این طور هم شد. این خودرو از پیشرانه ME16 بهره می برد که شباهت های زیادی با پیشرانه TU5+ ایران خودرو دارد و از لحاظ تکنولوژی در سطح بالاتری از پیشرانه قبلی این شرکت، یعنی M15T قرار می گیرد.

پیشرانه P90 یک موتور چهارسیلندر تنفس طبیعی با 16 سوپاپ است که استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس می نماید. دیگر معینات این پیشرانه در عکس پایین ذکر شده است.

طراحی ظاهری

این خودرو نسبت به دیگر محصولات داخلی از ظاهر به روز و زیبایی برخوردار است. اما بخشی از خودرو که قبل از رونمایی به طور قطع قابل توصیف و نقد نبود، داخل کابین این سدان ایرانی است.

در نمای جلویی، طراحی چراغ ها و سپر به کلی تغییر نموده. چراغ ها مجهز به دی لایت شده و از تکنولوژی LED بهره می برد. بعلاوه طرح سپر نسبت به تندر 90 بسیار اسپرت تر شده و از خطوط شکسته بسیاری استفاده می نماید.

نمای جانبی تقریبا هیچ تفاوتی با این خودرو نداشته و تنها از رینگ های طرح تازه بهره می برد.

اما نمای پشتی شاید زیباترین بخش کادیلا باشد. چراغ های طرح خطی بسیار زیبا در کنار دیفیوزر عقب، ظاهر اسپرتی به خودرو بخشیده است.

طراحی داخلی

قسمت داشبورد و رودری ها شباهت هایی با ال90 دارد. به طوری که کانال های تهویه و فرم داشبورد، با این خودرو یکسان است. اما مالتی مدیا، کلید های تازه سیستم تهویه، غربیلک فرمان تازه و پشت آمپر متفاوت با ال90، می تواند از مهم ترین تغییرات این خودرو باشد که زیبایی بسیاری نسبت به خودروی ال90 دارد.

بعلاوه روکش صندلی های کادیلا از چرم کار شده است که در بین محصولات ایرانی، کم تر خودرویی با روکش فابریک چرم دیده می گردد.

اما چیزی که توجه من را به خود جلب کرد، رنگ پریدگی دستگیره درب سمت راننده در مراسم رونمایی بود و این سوال را در فکر ایجاد می نماید که آیا کادیلا، به مقدار تندر90 فرانسوی که تا چند سال قبل مونتاژ می شد از کیفیت کافی برخوردار نیست؟

این نکته را مدنظر داشته باشید که خودروی فوق تنها یک نمونه برای معرفی این خودرو بود و کیفیت قطعات داخل کابین تنها زمانی قابل سنجش است که خودرو وارد بازار گردد و اندازه عمر ادوات کابین پس از گذشت چند هزار کیلومتر آنالیز گردد.

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی و مقایسه کلی نسبت به تندر 90 فرانسوی با کادیلای ایرانی داشته باشیم، می توان گفت طراحی ظاهری بهبود قابل توجهی داشته. چرا که خودروی تندر 90 از ظاهر زیبایی برخوردار نیست.

قسمت داخل کابین نیز تغییراتی اعمال شده که بهبودی جزئی نسبت به تندر 90 تجربه نموده است.

در بخش پیشرانه نیز این خودرو نسبت به تندر 90 با موتور K4M که توانایی فراوری حداکثر 105 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور را داراست، از بهبود قابل توجهی برخوردار است.

هرچند که به باور بسیاری از افراد، پیشرانه K4M که روی این خودروی فرانسوی نصب شده بسیار بادوام تر و کم استهلاک تر از سایر پیشرانه های خودرو های ایرانی است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2250

به "کادیلا یا تندر 90 ایرانی رونمایی شد، آنالیز اجمالی کادیلای پارس خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کادیلا یا تندر 90 ایرانی رونمایی شد، آنالیز اجمالی کادیلای پارس خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید