AFC با درخواست برای رسیدگی به شکایت ایران مخالفت کرد؛ دادگاه عالی ورزش به نفع ایران رای نداد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرگزاری خبرنگاران- فدراسیون فوتبال در خصوص تضییع حق میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بیانیه ای را صادر کرد.

AFC با درخواست برای رسیدگی به شکایت ایران مخالفت کرد؛ دادگاه عالی ورزش به نفع ایران رای نداد

به گزارش خبرنگاران، در خصوص تضییع حق میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بیانیه شماره 2 را صادر کرد.

1-پس از ثبت اعتراض فدراسیون فوتبال نسبت به تصمیم اتخاذ شده توسط دبیرخانه کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر سلب میزبانی ایران، نزد دیوان داوری ورزش CAS و در خواست فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر رسیدگی سریع به درخواست، مطابق مقررات، دیوان به AFC دو روز مهلت ارایه نمود تا موضع خود را نسبت به این درخواست اعلام نماید.

2-وکلای AFC در ابتدا، تقاضای یک روز فرصت بیشتر برای اعلام نظر در خصوص موافقت یا مخالفت با رسیدگی سریع را نمودند و نهایتا طی نامه ای که امروز از CAS دریافت نمودیم، مشخص گشت که AFC با رسیدگی سریع مخالفت کرده است. نتیجتا مطابق مقررات CAS مبنی بر لزوم موافقت هر دو طرف دعوا برای رسیدگی به طور سریع، با توجه به مخالفت AFC، رسیدگی به این پرونده به صورت عادی انجام خواهد شد.

3- فدراسیون فوتبال ایران برای رسیدگی به پرونده درخواست کرده است که رسیدگی توسط یک داور صورت پذیرد لکن AFC ضمن مخالفت با این امر، تقاضای رسیدگی توسط 3 داور را کرده است. نهایتا به جهت عدم توافق در خصوص تعداد داوران، مطابق مقررات، تصمیم گیری نهایی در این خصوص توسط CAS صورت خواهد پذیرفت.

4- نهایتا CAS با توجه به درخواست اولیه فدراسیون فوتبال مبنی بر صدور دستور موقت، از فدراسیون فوتبال ایران خواسته است که تا فردا، درخواست خود در خصوص لزوم رسیدگی به دستور موقت را به CAS اعلام نماید.

فدراسیون فوتبال ایران با انتشار متنی دوپهلو پاسخ دادگاه عالی ورزش به ادعای ایران مبنی بر تغییر میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی را منتشر کرده است. در این پاسخ سه بندی مشخص شده که علاوه بر آنکه دادگاه عالی ورزش با رسیدگی سریع پرونده مخالفت کرده، نسبت به صدور دستور موقت (احتمالا برای تعویق مسابقات) نیز مخالفت ورزیده و از ایران خواسته که اگر توضیح دیگری دارد، برای بررسی به CAS بفرستد.

مهم ترین نکته پرونده این است که دادگاه عالی ورزش از رسیدگی فوری به دعوی ایران خودداری کرده و این بدان معناست که پرونده ایران در دادگاه عالی ورزش 4 ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید که این مدت بیشتر از زمانی است که برای حضور در مسابقات مقدماتی مرحله اول مقدماتی جام جهانی در بحرین به آن احتیاجمند است. این مسابقات کمتر از 50 روز دیگر در شهر منامه برگزار می شود و رسیدگی به ادعای ایران مبنی بر تضییع حق در میزبانی به پس از این مسابقات موکول خواهد شد و تاثیری در آن ندارد.

در عین حال ایران می توانست به حکم دادگاه عالی ورزش مبنی بر توقف بازی تا رسیدگی به اعتراض ایران امیدوار باشد که این اتفاق نیز رخ نداده و البته بسیار خوشبینانه است که رخ بدهد. چرا که باتوجه به شرایط کرونایی و محدودیت در مدت برگزاری مسابقات فوتبال ملی، از دست دادن روزهای فیفا ضربه جبران ناپذیر به کلیه فدراسیون های درگیر خواهد زد. ضمن این که مسابقات مقدماتی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی که قرار است در شهریور ماه برگزار شود هم مانعی دیگر در تعویق مسابقاتی است که ایران در دوره اول آن حضور دارد.

با این شرایط پرونده لغو میزبانی بحرین را باید مختومه دانست مگر این که یک اتفاق نادر رخ بدهد که باوجود صحبت های غلامرضا رفیعی، وکیلی که فدراسیون او را مامور انجام این پرونده کرده، بعید است که اتفاق ویژه ای در انتظار فوتبال ملی ایران باشد و از حالا فدراسیون فوتبال، کادرفنی و بازیکنان خود را باید آماده حضور قدرتمند در چهار بازی مرحله مقدماتی در بحرین کنند. اگرچه حق ما تضییع شده است اما در شرایط فعلی بیش از همه چیز به واقع بینی احتیاج داریم و واقعیت اصلی حضور ایران در منامه برای برگزاری این مسابقات است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1595

به "AFC با درخواست برای رسیدگی به شکایت ایران مخالفت کرد؛ دادگاه عالی ورزش به نفع ایران رای نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AFC با درخواست برای رسیدگی به شکایت ایران مخالفت کرد؛ دادگاه عالی ورزش به نفع ایران رای نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید