900 هزار گوشی موبایل وارد کشور شد، کاهش محسوس قیمت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، سامانه اطلاع رسانی طرح ثبت و رجیستری گوشی های تلفن همراه (همتا) از شکسته شدن رکورد واردات تجاری تلفن همراه در 17 ماه گذشته و نیز تامین بخش عمده احتیاج بازار به وسیله واردات تجاری خبر داده است.

900 هزار گوشی موبایل وارد کشور شد، کاهش محسوس قیمت

این سامانه اظهار داشت: پس از ضابطه مند شدن واردات مسافری و اتصال سامانه گمرک به پلیس گذرنامه ناجا، در ماه های خرداد و تیر به ترتیب حدود 350 هزار و 530 هزار دستگاه تلفن همراه به صورت تجاری وارد کشور شد. با کوشش مضاعف شرکت های واردنماینده و همچنین اقدامات تسهیل گرانه دولت جهت اعطای مجوز و افزایش چند برابری شرکت های واردنماینده مجاز، میزان واردات تجاری تلفن همراه توسط 66 شرکت واردنماینده در ماه مرداد با رشد چشمگیری روبرو شد و به حدود 900 هزار دستگاه رسید که از ابتدای سال 97 تاکنون بی سابقه بوده است.

در حال حاضر شرکت هایی که دارای کارت بازرگانی باشند، صرفاً با تائیدیه سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان مبنی بر توانمندی ارائه خدمات پس از فروش، قادر به ثبت سفارش و واردات تلفن همراه هستند و شرایط برای ورود تمامی افراد علاقه مند به این حوزه فراهم است.

همتا اظهار داشت که با اتصال سامانه گمرک به ناجا، رویه ثبت مسافری صرفا محدود به مسافران حقیقی شده و در این شرایط همانگونه که پیش بینی می شد شرکت های واردنماینده توانستند در یک فضای کاملا رقابتی سهم خود را از تامین احتیاج بازار احیاء نمایند.

در حال حاضر بخش عمده احتیاج بازار تلفن همراه به وسیله گوشی های شرکتی که همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و اصیل بوده و به صورت تجاری وارد کشور شده اند، تامین می گردد. به علاوه افزایش عرضه تلفن همراه در ماه اخیر، کاهش محسوس قیمت گوشی موبایل را نیز در پی داشته است.

با توجه به روند صعودی آمار ثبت سفارش تلفن همراه در 3 ماه گذشته و همچنین عزم جدی شرکت های واردنماینده جهت تامین کامل احتیاج بازار تلفن همراه، پیش بینی می گردد روند افزایشی واردات تجاری تلفن همراه در ماه های پیش رو تا تامین کامل بازار ادامه یابد.

این سامانه با رصد بازار و مراجعه به آمار واردات در فصل پاییز سال 97 نیز از افزایش 275 درصدی ثبت سفارش گوشی تلفن همراه اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام انجمن واردنمایندگان تلفن همراه در ابتدای طرح رجیستری تعداد شرکت های دارای مجوز واردات تلفن همراه کمتر از 20 شرکت بود که طی ماه های اخیر با اجرای موفقیت آمیز این طرح، تعداد شرکت های رسمی وارد نماینده تلفن همراه به بیش از 117 شرکت رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 410

به "900 هزار گوشی موبایل وارد کشور شد، کاهش محسوس قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "900 هزار گوشی موبایل وارد کشور شد، کاهش محسوس قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید